Ruusuja ja risuja palvelusta

Keskustelua kaikesta maan ja taivaan välillä. Voit lukea viestejä rekisteröitymättä mutta osallistuaksesi keskusteluun sinun täytyy rekisteröityä.

Ruusuja ja risuja palvelusta

ViestiKirjoittaja Täti Moonika » 27.01.2016 15:57

Sain maanantaina katsastusasemalla ihan uskomatonta palvelua, siis positiivisessa mielessä. Ensin ajovalon suuntaus oli pielessä ja katsastusmies korjasi sen. Sitten vielä parempaa. Jarrut ja käsijarru oli jo todettu kelvollisiksi, mutta auton alle katsoessaan katsastusmies huomasi käsijarrun linkun olevan sillä tavoin jumissa, ettei se palautunut kokonaan vaan jarrutti hieman jatkuvasti. (Tämä oli varmasti syynä siihen, että polttoainetta kului hirveästi.) Ensin hän neuvoi, miten se korjataan, ja kun surkuttelin sitä, miten ikävää auton alle on ryömiä talvikelillä, hän kävikin hakemassa sopivan työkalun ja korjasi sen saman tien. Tällainen ei todellakaan kuulu katsastusaseman toimintaan, mutta taatusti menen samaan paikkaan ensi vuonnakin! Eikä edes ollut kallista.
Täti Moonika
 
Viestit: 470
Liittynyt: 18.01.2016 16:06

Re: Ruusuja ja risuja palvelusta

ViestiKirjoittaja Täti Moonika » 11.03.2016 01:14

Kirjoitin tämän tarinan alkuosan jo vanhalle Kuukuppikunnan foorumille, mutta koko homma sai päätepisteen vasta tänä vuonna. Sain verkkokaupasta paskinta palvelua ikinä. Ihme kyllä sain lopulta rahani takaisin, mutta silti haluan varoittaa, ettei kyseisestä paikasta ehkä kannata tilata mitään. Onko soveliasta kertoa, mitä firmaa vastedes kartan?

Tarvitsin heinäkuun lopussa uuden akun vanhaan puhelimeeni ja vertailin verkkokauppojen hintoja. Halvin oli saksalaisessa kaupassa, jonka sivut löytyivät hyvällä suomen kielellä ja saatavana oli myös suomenkielinen asiakaspalvelu. Tein tilauksen ja maksoin, mutta akku viipyi matkalla kolmisen viikkoa. Se osoittautui vialliseksi. Akku toimi viestitellessä, mutta katkaisi aina virran kesken puhelun. Aluksi en ollut asiasta varma, koska minulla oli aiempaa kokemusta siitä, ettei uusi akku aina heti toimi täysin normaalisti vaan toiminta paranee "sisäänajovaiheen" jälkeen. Koska näin ei käynyt, lähetin sähköpostia asiakaspalveluun. Sain vastauksena epäolennaisia kysymyksiä asioista, joiden olisi pitänyt olla muutenkin selviä. Muutaman viestin jälkeen sain ohjeen lähettää akku takaisin, minkä jälkeen minulle lähetettäisiin korvaava akku ja postikulut hyvitettäisiin pankkitililleni.

On ihan normaali käytäntö, että viallinen tuote korvataan uudella, mutta koska toimitus kesti monta viikkoa ja on kestämätön tilanne olla niin kauan ilman puhelinta, ehdotin toisenlaista ratkaisua: tilaisin ja maksaisin toisen akun ja saisin rahat (yhdessä postikulujen kanssa) takaisin sitten kun olen palauttanut ensimmäisen. Tämä ehdotus tyrmättiin täysin ja kun kysyin syytä, sitä ei kerrottu vaan käskettiin vain palauttaa akku. Sen jälkeen viesteihini ei vastattu lainkaan. Niinpä tilasin uuden akun suomalaisesta, hieman kalliimmasta nettikaupasta. Todettuani akun toimivaksi lähetin viallisen takaisin ensimmäiseen kauppaan. Se tapahtui vasta marraskuun alussa, sillä asiakaspalvelun kanssa jankkaaminen oli ollut hyvin hidasta.

Sitten vain odotin. Ja odotin. Uutta akkua en enää tarvinnut, mutta halusin silti saada sen (vara-akuksi) kun kerran olin sen maksanut. Joulukuun puolivälissä sain englanninkielisen viestin, että postikulut on nyt korvattu tililleni. Oletin sen merkitsevän, että myös korvaava akku on pistetty postiin. Sitä ei kuulunut, eikä liioin tililleni ollut ilmestynyt rahaa. Kirjoitin siis taas asiakaspalveluun, mutta englanniksi, koska suomenkielinen palvelu oli loppunut. Sain vastaukseksi kysymyksen, olenko lähettänyt akun heille takaisin! (Tämä siis siitä huolimatta, että viestini oli samassa ketjussa, jossa he väittivät jo korvanneensa postikuluni.) Tästä alkoi yli kahdenkymmenen viestin ketju, jossa minulle mm. väitettiin kerran espanjaksi, että he juuri nyt tekevät tilisiirron hyväkseni. Tämän toisen valheellisen väitteen jälkeen valitin, etten edelleenkään ole saanut heiltä mitään muuta kuin sähköpostia. Sitten he halusivat tilinumeroni... jonka tietenkin olin ohjeitten mukaisesti lähettänyt heille yhdessä viallisen akun kanssa. Sitä ei enää löytynyt sen enempää kuin muitakaan tietoja.

Suureksi hämmästyksekseni minulle ei lopulta lähetettykään akkua vaan postikulujen lisäksi myös akun hinta palautettiin minulle pyytämättäni - helmikuun puolivälissä! Vaivaa tässä kaikessa oli valtavasti; samoin vitutusta. :evil: :evil: :evil:
Täti Moonika
 
Viestit: 470
Liittynyt: 18.01.2016 16:06

Re: Ruusuja ja risuja palvelusta

ViestiKirjoittaja riinuliinu » 13.03.2016 19:54

Täti Moonika kirjoitti:Kirjoitin tämän tarinan alkuosan jo vanhalle Kuukuppikunnan foorumille, mutta koko homma sai päätepisteen vasta tänä vuonna. Sain verkkokaupasta paskinta palvelua ikinä. Ihme kyllä sain lopulta rahani takaisin, mutta silti haluan varoittaa, ettei kyseisestä paikasta ehkä kannata tilata mitään. Onko soveliasta kertoa, mitä firmaa vastedes kartan?



Minun puolestani voi nimetä sekä hyvää että huonoa palvelua antaneet yritykset. Erityisesti kannustaisin kyllä sen hyvän palautteen levittämiseen, mutta ainakin sellaiset yritykset missä vaikuttaa olevan epärehellistä toimintaa, voi täällä nimetä. Toisaalta jos on esimerkiksi saanut tylyä palvelua niin ehkä sen voi purppasta täällä nimeämättä yritystä, käytös on enemmän sen kyseisen yksilön ongelma eikä todennäköisesti edusta koko yrityksen linjaa.
************
riinuliinu
riinuliinu
Ylläpitäjä
 
Viestit: 75
Liittynyt: 26.12.2015 16:24

Re: Ruusuja ja risuja palvelusta

ViestiKirjoittaja Täti Moonika » 24.03.2016 16:43

riinuliinu kirjoitti:Minun puolestani voi nimetä sekä hyvää että huonoa palvelua antaneet yritykset.

Siispä:
Marjahaan Autokatsastus :D :D :D (Huom! Ei ole sama firma kuin Katsastuspalvelu Marjahaka, joka on näkyvämmällä paikalla.)
http://www.subtel.fi :evil: :evil: :evil: (Vasta nyt löysin netistä paljon huonoja kokemuksia kyseisestä firmasta.)
Täti Moonika
 
Viestit: 470
Liittynyt: 18.01.2016 16:06

Re: Ruusuja ja risuja palvelusta

ViestiKirjoittaja Täti Moonika » 10.02.2018 11:59

Olen ennenkin kehunut meidän kirjastoa, mutta nyt kehun lisää. Täällä on aivan huippuluokan palvelu!

Menin eilen tiskille sanomaan, etten muista kirjan enkä tekijän nimeä, mutta lainasin joskus siitä erikoisen puutarhakirjan, että siinä oli kerrottu myös hyötykasvien siementuotannosta, joka puutarhakirjoissa yleensä sivuutetaan kokonaan. Olin jo tutkinut puutarhakirjahyllyä, mutta mikään ei näyttänyt tutulta. Virkailija alkoi tutkia tietokonetta ja ehdotti parin minuutin kuluttua yhtä, jota arveli minun tarkoittavan. Kirjaa selatessani tunnistin sen. Mutta ei siinä kaikki. Erikoinen aihe kiinnosti virkailijaa, joten hän kyseli lisää jostain kirjastoalan chatista. Tuntia myöhemmin hän soitti minulle (muisti nimeni ja etsi numeron). Omassa kirjastossa ei ole aiheesta muuta, mutta seutuvarauksena voisi tilata ilmaiseksi toisesta saman kirjastoverkon kirjastosta omaan kirjastoon kirjan, jossa siementuotannosta kerrotaan laajemmin kuin siinä lainaamassani kirjassa. Joo, kyllä kiitos!
Täti Moonika
 
Viestit: 470
Liittynyt: 18.01.2016 16:06

Re: Ruusuja ja risuja palvelusta

ViestiKirjoittaja Säätämä » 03.04.2018 08:35

Harvoin olen saanut niin huonoa palvelua kuin paikallisessa vaatteita ja kosmetiikkaa myyvässä ketjuliikkeessä. En nimittäin saanut palvelua ollenkaan. Tiettyjä ihonhoitotuotteita etsin, ja aikani pyöriskelin hyllyjen välissä. Myyjät seisoskelivat kassan takana juttelemassa ja tuijottelivat suuntaani. Asiakkaita ei lisäkseni ollut kuin kaksi, ja myyjiä kuitenkin ainakin neljä näkyvillä. En löytänyt etsimääni, ja ajattelin kysäistä vielä myyjältä. Yritin lähestyä paria myyjää, mutta poistuivat juuri sopivasti paikalta. Kävin sitten vielä kiertämässä hyllyt, ja huomasin kuinka myyjät kurkkivat hyllyjen yli ja seurailivat touhujani. Lähdin sitten tuijotusten siivittämänä liikkeestä. Jäi vähän kumma olo, mielestäni ulkoasussani ei mitään epäilyttävää ollut.

Menin sitten Body Shopiin jossa sain hyvää palvelua niinkuin aina, ja löysin etsimäni ja vähän enemmänkin. :lol:
Säätämä
 
Viestit: 104
Liittynyt: 03.07.2017 13:34

Re: Ruusuja ja risuja palvelusta

ViestiKirjoittaja Erihanna » 12.04.2018 15:55

Kaupungin vesilaitos. Ymmärrän, että sinne soittelee kaikenlaiset tiivitaavit tyhjänpäiväisistä asioista, mutta voisiko edes yrittää olla asiallinen puhelimessa. Soittelin, kun viikon alussa huomasin, että taloon ei tule kunnollisella paineella vettä. Vesilaitos sanoo, että ei todellakaan ole heidän puolellaan vika, ja putkifirma sanoo, että kaikki muut putket on kunnossa, vian on pakko olla vesilaitoksen puolella tai vesimittarissa (johon ei saa koskea muut kuin vesilaitoksen tyypit). Putki-insinööri kertoi puhelimessa anekdootteja omista putkiasioistaan, suhtautui minuun kuin idioottiin ja kehotti lopulta "laittamaan isännän lumitöihin kaivamaan talosulku esiin, kunhan se tulee töistä".
Meinaa vaan olla vähän rasittavaa, kun keittiön vesihana / kylpyhuoneen suihku liruttaa niin kuin eläkeläisukko, kun pyykkikone on päällä pesuhuoneessa.
Erihanna
 
Viestit: 328
Liittynyt: 01.01.2016 12:54

Re: Ruusuja ja risuja palvelusta

ViestiKirjoittaja Erihanna » 25.09.2018 15:35

VR. Peruutin peruutusturvalliset liput elokuun lopussa, toiveena saada hyvitys mahdollisimman pian tilille. No, luvattiin kahden viikon sisällä. Kun peruutuksesta oli kuulunut noin neljä viikkoa, laitoin viestin asiakaspalveluun. En saanut vastausta. Vihdoin lähestyin VR:ää Facebookin messengerin kautta, ja sain viestin, että asiani oli käsitelty ja laitettu maksuun heti asiakaspalveluviestin jälkeen. No, tänään tuli rahat tilille, viisi viikkoa peruutuksesta. Onneksi kyseessä oli kohtuullisen pieni summa (reilu 50 euroa), eikä esimerkiksi makuuvaunupaikan peruutus, jonka panttaaminen olisi kirpaissut hieman pidempään budjetissa.
Erihanna
 
Viestit: 328
Liittynyt: 01.01.2016 12:54


Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 21 vierailijaa

cron