Kuukupit

Keskustelua kaikesta maan ja taivaan välillä. Voit lukea viestejä rekisteröitymättä mutta osallistuaksesi keskusteluun sinun täytyy rekisteröityä.

Kuukupit

ViestiKirjoittaja Siipienkeli » 23.05.2016 19:22

Ajattelin, että voisin aloittaa aiheen kuukupeista yleisesti, ihan kiukutteluja ja fiilistelyjä myöten.

Oma asiani tätä koskien on, että ostin itselleni pienen Lunette Cynthian. Adoption announcement! Se on oikein kiva, sopiva loppukuukautisiin, pehmeä, saa helposti paikalleen, vaikka ei olekaan enää liukkautta niin paljon.
Siipienkeli
 
Viestit: 5
Liittynyt: 16.01.2016 18:07

Re: Kuukupit

ViestiKirjoittaja ampiainen » 24.05.2016 17:33

Mulla on edelleen käytössä seitsemän vuotta sitten ostettu pienempi Lunette, antennin oon leikannut kokonaan pois. Todennäköisesti hankin tilalle samanlaisen, kun tuosta kuksasta joskus aika jättää, tykkään tuosta tosi paljon! Joskus olen miettinyt isomman kupin hankintaa runsaiden vuotopäivien varalle, mutta tarve ei kai ole kovin suuri, kun en ole saanut aikaiseksi. Minkä värisiksi ne värilliset kupit muuten tummuu? Tuo mun alunperin väritön kuppi on nykyään kellertävä/rusehtava. Vähänhän se vaalenee Neo amiseptillä hinkaten, mutta vain vähän.
ampiainen
 
Viestit: 24
Liittynyt: 23.05.2016 20:58

Re: Kuukupit

ViestiKirjoittaja sunrise » 24.05.2016 19:12

Ampiainen..
Joku muistaakseni sanoi, että, kun laittaa kuukupin vaikka ikkunalle, mutta ei suoraan auringonvaloon, niin
se näyttää jonkin ajankuluelta aivan kuin uudelta.
Ja myöskin ruokasoodalitkulla hinkkaamalla sen saisi takaisin entisen väriseksi.
Mutta huom huom..en ole varma, joten joku nyt varmistaisi nämä asiat. :)
Avatar
sunrise
 
Viestit: 97
Liittynyt: 31.12.2015 15:58

Re: Kuukupit

ViestiKirjoittaja ampiainen » 24.05.2016 21:56

^ Soodaseoksella hinkkausta olen joskus kokeillutkin, samoin kuin etikkakylvetystä. Kokemukseni mukaan kaikki noi auttaa kyllä jonkun verran, mutta ei se kuppi kyllä täysin ole puhdistunut, ainakaan mulla. Tai sitten en vaan ole hinkannut riittävän pitkään :D Ikkunalautaa voisin kyllä kokeilla.

Sinänsä kupin värjäytyminen ei haittaa, kun itse tiedän sen olevan puhdistettu, mutta näyttäähän se vähän ällöltä. MIetin sen värillisen kupin värjäytymistäkin lähinnä siitä kulmasta, että kun jo väritönkin kuppi tummuu tuon verran, niin minkälaiseksi mahtaakaan muuttua jo valmiiksi värillinen kuppi.
ampiainen
 
Viestit: 24
Liittynyt: 23.05.2016 20:58

Re: Kuukupit

ViestiKirjoittaja starz » 24.05.2016 22:13

Minulla on pinkimpi Lunette Cynthia, on sen sävy vähän ruskeampaan päin muuttunut vuosien mittaan, mutta ei se niin "ällö" ole kuin aiempi väritön.
starz
 
Viestit: 22
Liittynyt: 31.12.2015 23:52

Re: Kuukupit

ViestiKirjoittaja annad » 28.05.2016 14:04

Mulla alkoi menkat 2kk sitten ja ostin MeLunan Shorty S kuukupin, mutta en siis MILLÄÄN saa sitä laitettua kunnolla paikalleen! Mulla oli mini-tamponinkin kanssa jo tosi vaikeeta kun se sattuu... Käytän nyt pakosta kertasiteitä. Onko mitään kokemuksia että meneekö kuppi vanhempana helpommin? Oon vasta 12 v. Onko kestositeissä mitään järkeä?
annad
 
Viestit: 4
Liittynyt: 28.05.2016 13:50

Re: Kuukupit

ViestiKirjoittaja sunrise » 28.05.2016 14:33

Minusta nyt ei varmaan ole paljon apua, mutta todellakin noin nuorella voi olla vaikeuksia
saada kuppia oikein asennettua, koska ahtaat paikat vielä 12vuotiaalla, mutta heti ei kuitenkaan kannata lannistua.
Kenties jännität liikaa, jolloin kupin paikalleen laittaminen on tuskaa, eli kannattaa nyt
vain yrittää rauhassa yrittää asetella kuppia paikalleen eikä luovuttaa heloplla, koska oikea tekniikan
oppiminen tapahtuu siinä muutamien kupittelukuukausien aikana.
Katsoppa tuosta linkistä apukeinoja kupin asetteluun. On vanhan kuppikunnan niksinurkka.

https://web.archive.org/web/20150131015 ... sivu=kikat

Esim. liukasteen käyttö kupissa todellakin voisi auttaa kupin paikalle laittoa.
Laittakaa nyt viisaammat parempia neuvoja.
Avatar
sunrise
 
Viestit: 97
Liittynyt: 31.12.2015 15:58

Re: Kuukupit

ViestiKirjoittaja annad » 28.05.2016 15:30

Kiitos avusta! Oon koittanut kaikkia eri tapoja ja yrittänyt rentoutua jne mutta ei vaan onnistu. Sattuu vaan tosi paljon kun yrittää. :( Mua harmittaa tosi paljon noiden kertakäyttösiteiden käyttäminen. Olisko mitään vinkkejä kestositeilyn aloittamista varten?
annad
 
Viestit: 4
Liittynyt: 28.05.2016 13:50

Re: Kuukupit

ViestiKirjoittaja Juulikuppi » 23.06.2016 22:30

ampiainen kirjoitti:^ Soodaseoksella hinkkausta olen joskus kokeillutkin, samoin kuin etikkakylvetystä. Kokemukseni mukaan kaikki noi auttaa kyllä jonkun verran, mutta ei se kuppi kyllä täysin ole puhdistunut, ainakaan mulla. Tai sitten en vaan ole hinkannut riittävän pitkään :D Ikkunalautaa voisin kyllä kokeilla.

Sinänsä kupin värjäytyminen ei haittaa, kun itse tiedän sen olevan puhdistettu, mutta näyttäähän se vähän ällöltä. MIetin sen värillisen kupin värjäytymistäkin lähinnä siitä kulmasta, että kun jo väritönkin kuppi tummuu tuon verran, niin minkälaiseksi mahtaakaan muuttua jo valmiiksi värillinen kuppi.
Luulisin, että kuppi väristä riippumatta kääntyy ruskeaan päin (kaikkiin tule kellertävän ruskea vivahde). Siksi ostin oman MeLunani punaisena. Toinen vaihtoehto (sininen) olisi varmaan muuttunut aika epämääräisen näköiseksi.
Juulikuppi
 
Viestit: 2
Liittynyt: 23.06.2016 22:21

Re: Kuukupit

ViestiKirjoittaja anni » 03.10.2016 17:01

Mullakin tulee kuppiin aika helposti pinttymiä, itsellä käytössä Luneten Cynthia. Oon kuitenkin saanut aina kaikki värjäymät pois tosi hyvin, kun lisään joskus keitinveteen 1/10 etikkaa. Sitten keittelen kuppia noin 5 minuuttia ja pyyhin liat pois sienellä/rätillä. Toimii :)
anni
 
Viestit: 1
Liittynyt: 03.10.2016 16:44

Seuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa

cron