Kysy Kirstiltä/Torstilta/Walter de Campilta

Keskustelua kaikesta maan ja taivaan välillä. Voit lukea viestejä rekisteröitymättä mutta osallistuaksesi keskusteluun sinun täytyy rekisteröityä.

Kysy Kirstiltä/Torstilta/Walter de Campilta

ViestiKirjoittaja riinuliinu » 17.01.2016 12:52

Tässä ketjussa voit kysyä mitä vaan, muut ryhmäläiset vastaavat!
************
riinuliinu
riinuliinu
Ylläpitäjä
 
Viestit: 75
Liittynyt: 26.12.2015 16:24

Re: Kysy Kirstiltä/Torstilta/Walter de Campilta

ViestiKirjoittaja Sea » 17.01.2016 16:52

Ongelmani ovat haisevat käsipyyhkeet... Siis sellaiset puuvillaiset, ohuet keittiöpyyhkeet. Niihin tarvii kuivata kädet pari hassua kertaa kun alkavat jo haisemaan. Oliko tähän jotain muita keinoja ja niksejä kuin heivata pyyhkeet roskiin? Ovat kuitenkin ihan ehjiä... Olen pessyt niitä 60 asteessa, mutta olikos tähän jotain etikkakikkoja, joita vielä voisi kokeilla? Mitä etikkaa, ja miten käytetään, ja auttaakohan se tällaisiin hajupyyhkeisiin?
Kuppi: DivaCup syksystä 2004, Fleurcup syksystä 2010, Nomaicup syksystä 2019.
Kierukka: Nova T 5/2009, Silver Line 6/2014-5/2018.
Avatar
Sea
 
Viestit: 327
Liittynyt: 30.12.2015 20:58

Re: Kysy Kirstiltä/Torstilta/Walter de Campilta

ViestiKirjoittaja Moira » 17.01.2016 18:51

Sea kirjoitti:Ongelmani ovat haisevat käsipyyhkeet...
Ootko kokeillut 90-95 asteen pesua? Vaikka pyyhkeet eivät sitä pesumerkinnän mukaan kestäisi, kannattaa kokeilla mieluummin se ensin, ennen kuin heittää roskiin. Pyyhkeet voivat toki kutistua, mutta jos ovat puuvillaa, todennäköisesti kestävät ihan hyvin keittopyykin.
Moira
 
Viestit: 32
Liittynyt: 30.12.2015 22:40

Re: Kysy Kirstiltä/Torstilta/Walter de Campilta

ViestiKirjoittaja Täti Moonika » 18.01.2016 16:26

En enää muista, mitä minun piti kysyä... Olen ollut puolentoista kuukauden aikana useammankin kerran pulassa ja ajatellut, että Kirsti-Torstia tarvittaisiin, mutta vasta nyt löysin uuden foorumin kuukuppikunta.net-sivun linkin kautta. Odotin saavani tämän osoitteen sähköpostilla riinuliinulta, mutta ilmeisesti siinä tapahtui jokin sekaannus kun en saanut. Pääasia, että nyt tiedän mihin suuntaan seuraavan ongelmani kanssa! Kiitos teille jo etukäteen!
Täti Moonika
 
Viestit: 470
Liittynyt: 18.01.2016 16:06

Re: Kysy Kirstiltä/Torstilta/Walter de Campilta

ViestiKirjoittaja Sea » 24.01.2016 11:11

^ Minulla on sen sijaan jo uusi kysymys!

Osaisiko joku suositella miedon makuista hammastahnaa? Olen yleensä käyttänyt Pirkka Xylitolia, mutta sekin maistuu vähän liian voimakkaalle/kirvelee. Joskus kokeilin jotain Frantsilan hammastahnaa, mutta se oli ihan karseaa (fenkolin makuista). Mutta ehkä joku vähän vastaava "ekotuote" voisi olla sopivan mietoa maultaan.
Kuppi: DivaCup syksystä 2004, Fleurcup syksystä 2010, Nomaicup syksystä 2019.
Kierukka: Nova T 5/2009, Silver Line 6/2014-5/2018.
Avatar
Sea
 
Viestit: 327
Liittynyt: 30.12.2015 20:58

Re: Kysy Kirstiltä/Torstilta/Walter de Campilta

ViestiKirjoittaja Moira » 24.01.2016 11:22

Sea kirjoitti:Osaisiko joku suositella miedon makuista hammastahnaa?
Apteekista saatava Salutem ei maistu juuri miltään. Siinä ei ole lauryylisulfaattia (eikä mitään muutakaan "ylimääräistä") eikä se siis vaahtoa, joten suutuntuma on aika erilainen kuin tavallisissa tahnoissa. Mutta tosiaan, mieto ja hellävarainen on jos sellaisesta tykkää. :)
Moira
 
Viestit: 32
Liittynyt: 30.12.2015 22:40

Re: Kysy Kirstiltä/Torstilta/Walter de Campilta

ViestiKirjoittaja Molly » 24.01.2016 14:28

Vihreä elmex, hammastahnaksi siis, on kokeilun arvoinen kauppatahna. En pysty itse käyttämään oikein mitään muuta. Jopa lapsen hammastahnojen lainaaminen on inhottavaa, monet niistä on todella ärtsyjä, ja jotkut super-fresh-crystal-avalanche-pepsodentit ovat täyttä tuskaa! Myös oranssi elmex on kelvoton, sen on oltava vihreä. Vihreä vaahtoaa tosi kohtuullisesti, kun taas oranssilla tussahtaa suu täyteen tosi pian - inhottavaa! Jotkut miedot ekotahnat ovat myös olleet maun puolesta sopivia, mutta eivät tunnu tarpeeksi oikeasti puhdistavilta ja fluorisilta.
Molly
 
Viestit: 95
Liittynyt: 04.01.2016 22:57

Re: Kysy Kirstiltä/Torstilta/Walter de Campilta

ViestiKirjoittaja älinä » 24.01.2016 20:18

Molly kirjoitti:Vihreä elmex, hammastahnaksi siis, on kokeilun arvoinen kauppatahna. En pysty itse käyttämään oikein mitään muuta. Jopa lapsen hammastahnojen lainaaminen on inhottavaa, monet niistä on todella ärtsyjä, ja jotkut super-fresh-crystal-avalanche-pepsodentit ovat täyttä tuskaa! Myös oranssi elmex on kelvoton, sen on oltava vihreä. Vihreä vaahtoaa tosi kohtuullisesti, kun taas oranssilla tussahtaa suu täyteen tosi pian - inhottavaa! Jotkut miedot ekotahnat ovat myös olleet maun puolesta sopivia, mutta eivät tunnu tarpeeksi oikeasti puhdistavilta ja fluorisilta.


Minä en oo noiden vaahtoavuudessa huomannut keskinäistä eroa (Elmexit nyt ylipäätään vaahtoaa vähemmän kuin natriumlauryylisulfaatilliset tahnat). Mutta siis Elmexejä olin minäkin tulossa suosittelemaan. Niistä on tämä ennen kovasti aftoista kärsinyt saanut avun 8-)
älinä
 
Viestit: 206
Liittynyt: 22.01.2016 11:01

Re: Kysy Kirstiltä/Torstilta/Walter de Campilta

ViestiKirjoittaja Täti Moonika » 25.01.2016 17:53

Sea kirjoitti:Joskus kokeilin jotain Frantsilan hammastahnaa, mutta se oli ihan karseaa

Kokeilitko fluoritonta (sinisessä tuubissa) vai fluorillista (vihreässä tuubissa)? Minun makuuni se fluorillinen oli epämiellyttävää, mutta fluoriton hyvänmakuista. Fluorin otan erikseen tablettimuodossa. Siinä on sekin hyvä puoli, että hammastahnan voi huuhtoa kunnolla pois kun sitä ei tarvitse fluorin takia jättää hampaisiin.
Täti Moonika
 
Viestit: 470
Liittynyt: 18.01.2016 16:06

Re: Kysy Kirstiltä/Torstilta/Walter de Campilta

ViestiKirjoittaja Erihanna » 25.01.2016 19:42

Elmexille ääni täältäkin! En voi käyttää tavallisten ihmisten (mies) hammastahnoja, kun silmät vuotaa vettä ja limakalvoja kirvelee. Samoin Listerine on ihan hirveää myrkkyä, en pysty purskuttelemaan kuin 5 sekuntia ja kaveri huljuttelee kitaansa ongelmitta minuuttitolkulla. Elmex on hyvä. Elmexillä ei tule aftoja. Erihanna <3 Elmex.
Erihanna
 
Viestit: 328
Liittynyt: 01.01.2016 12:54

Seuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 10 vierailijaa

cron