Kysy Kirstiltä/Torstilta/Walter de Campilta

Keskustelua kaikesta maan ja taivaan välillä. Voit lukea viestejä rekisteröitymättä mutta osallistuaksesi keskusteluun sinun täytyy rekisteröityä.

Re: Kysy Kirstiltä/Torstilta/Walter de Campilta

ViestiKirjoittaja Mimmi77 » 24.06.2016 14:00

Kuukuppi Lunette Cynthia hommattu pari viikkoa sitten ja kokeiltu pari päivää. Ongelmana on ollut pari kertaa kuukupin väärä asento (?) eli tuntunut siltä, kuin olisi kauhea pissahätä ja vaikka olisi ollutkin, niin ei pysty silti pissaamaan/pissa ei vaan tule :? Ilmeisesti kuukuppi siis painanut jotenkin virtsaputkea tms. Onko muilla ollut tällaista? Mielestäni kuukuppi ollut ihan oikein sisällä. Olen synnyttänyt eli luulisin tuon koon olevan oikea, mutta täytyisköhän silti kokeilla pienempää...? :) Kiitos vastauksista jo etukäteen ja hyvää juhannusta :)
Mimmi77
 
Viestit: 1
Liittynyt: 24.06.2016 13:53

Re: Kysy Kirstiltä/Torstilta/Walter de Campilta

ViestiKirjoittaja sunrise » 24.06.2016 22:18

Itselläni on isompi Lunette ja varsinkinrunsaimpina päivinä pissaattaa herkemmin ja kuppi kait
voi hieman painaa rakkoa, mutta itselleni kuppi tekee sen, että se on pakko poistaa
varsinkin jos on kakkoshätä, koska muuten siitä ei tule mitään.
Ja myöskin pissaaminen tuntuu hieman vaikeammalta kupin kanssa ja itse ainakin
ponnistan useamman kerran lopussa varmistaakseni, että rakko varmasti tyhjä.
Avatar
sunrise
 
Viestit: 97
Liittynyt: 31.12.2015 15:58

Re: Kysy Kirstiltä/Torstilta/Walter de Campilta

ViestiKirjoittaja Erihanna » 26.06.2016 06:53

Mulla sama homma, joskus kuppi on jotenkin väärässä asennossa ja painaa virtsaputkea eikä pissa tule. Samoin toisinaan peräsuoleen päin on painetta, kupin poiston jälkeen saattaa törähtää pieru ja kakkaaminenkin onnistuu paremmin. :lol:

Kannattaa ehkä kokeilla pienempää kuppia kaveriksi. Mulla on yhteensä 4 kuppia, molemmat koot Lunetesta ja molemmat MoonCupit. Runsaina päivinä isompaa ja niukempina pienempää (no tosiasiassa laitan sen kupin minkä satun löytämään, miten voi ihminen hukata kuukautiskuppinsa???). Olen myös synnyttänyt alakautta, mutta pienemmätkin kupit pysyvät paikallaan.
Erihanna
 
Viestit: 328
Liittynyt: 01.01.2016 12:54

Re: Kysy Kirstiltä/Torstilta/Walter de Campilta

ViestiKirjoittaja ampiainen » 01.08.2016 13:40

Onko kellään käyttökokemuksia vihannessorvista, siis sellaisesta veivattavasta mallista (esim. http://1.bp.blogspot.com/-RB8PW1mY0Jc/U ... 181346.JPG? Mulla on tuollainen versio, johon vihannesta ruuvataan käsin (vähän tämän tyyppinen https://www.ideakeittio.fi/sites/defaul ... k=T6bQMbWN), mutta olen turhautunut sen epäkäytännöllisyyteen. Himottaisi ostaa tuo veivattava versio, mutta mietityttää, että onko tuo vihannesten kiinnittäminen kuinka hankalaa, ja pysyvätkö ne käytännössä kiinni sorvaamisen ajan?
ampiainen
 
Viestit: 24
Liittynyt: 23.05.2016 20:58

Re: Kysy Kirstiltä/Torstilta/Walter de Campilta

ViestiKirjoittaja sunrise » 23.08.2016 20:43

:oops: Oli ihan vain pakko ostaa kaupasta 2pakettia kaakaojauhetta, kun oli tarjouksessa. Viimeinen käyttöpäivä on syyskuu 2016, eli ensi kuu
aikaa käyttää, mutta tuleekohan niin nopsaa käytettyä.
Voiko ne laittaa vaikka pakkaseen ja käyttä ajan kuluessa, vai meneekö maku koko jauheesta?
Avatar
sunrise
 
Viestit: 97
Liittynyt: 31.12.2015 15:58

Re: Kysy Kirstiltä/Torstilta/Walter de Campilta

ViestiKirjoittaja memma » 23.08.2016 21:48

^ Minä jotenkin näkisin, että ei kai se nyt sillä siunaamalla happane kun kuu vaihtuu (etkähän sitä kyllä varmasti ajatellutkaan), mutta onko se siis tuollaista Oboy-tyylistä miedompaa kaakaojauhetta vai ihan sitä tummaa? Se mahdollinen rasvahan voi aiheuttaa kai jotakin (ainakin olen joskus kuullut että esim. Hämäläinen talkkuna kannattaa mieluummin pakastaa jos tietää ettei ehdi käyttää, sen viljan sisältämä rasva aiheuttaa "pilaantumisen"?).

Mua on mietityttänyt, että mistä johtuu että joskus päärynän syönnin jälkeen tuntuu kurkussa kihelmöintiä ja vähän kuin turvotusta ja ikenet menevät jotenkin araksi hetkeksi. Ajattelin sen johtuvan alkuun esim. lievästä allergiasta (en tosin ole millekään muulle hedelmälle allerginen), mutta mielestäni sitä ei tapahdu aina. Nyt olen parina iltana syönyt vähän raaempaa päärynää, ja oireita on ollut. Aiemmin kesällä päärynät saivat kypsyä tovin ennen syöntiä ja olivatkin aika pehmeitä, eikä silloin tullut mitään oireita. Voiko siis päärynän raakuusaste olla syyllinen ja mikä siinä voisi aiheuttaa tällaisen? Jännää. Joskus samanlaisia tuntemuksia on tullut jos on syönyt ulkomaisen omenan pestynä mutta kuorimattomana, ja silloin ajattelin sen johtuvan mahdollisista pintaan pesusta huolimatta jääneistä säilöntä- tms. aineista.
memma
 
Viestit: 173
Liittynyt: 30.12.2015 21:00

Re: Kysy Kirstiltä/Torstilta/Walter de Campilta

ViestiKirjoittaja sunrise » 23.08.2016 22:29

Tämä on Saksalaisen Hintz(in) tummaa 100% kaakaojauhetta, jonka rasvapitoisuus on 10-12% ja
siis makeuttamatonta kaakaojauhetta.
Viileässä ja kuivassa siis pitäisi säilyttää, joten voisihan sen toisen testiksi heittää pakkaseen
tai muuten vaan pitää jääkaapissa tiiviisti suljettuna.
Tai sitten vaan pitää tehdä tosi paljon kaikkea mihin tulee kaakaojauhetta. :D
Tässä käytin viime viikolla yhden pienen purkin tomattipyrettä ruokaan minkä parasta ennen
oli mennyt jo 3kk sitten, mutta ihan hyvää sekin vielä oli.
Toi päärynä juttu on outo, mutta eikös ne poimita ulkomailla pois puista jo, kun ne on vielä raakoja ja niissä
olisi sitten jotain happoja jäljellä, ennenkuin niiden kypsyminen poistaisi sen.
Oikeastaan ei harmainta aavistustakaan, mutta itsekin voisin epäillä juuri niitä kaiken maailman säilöntäaineita hedelmien pinnassa.
Avatar
sunrise
 
Viestit: 97
Liittynyt: 31.12.2015 15:58

Re: Kysy Kirstiltä/Torstilta/Walter de Campilta

ViestiKirjoittaja starz » 24.08.2016 20:23

^ Mjaa, kyllä mulla on aina hedelmien (ja joskus vihannestenkin) kypsyysaste vaikuttanut allergiaoireilun määrään. Ihan kotipihojen myrkyttämättömissä omenoissakin.
starz
 
Viestit: 22
Liittynyt: 31.12.2015 23:52

Re: Kysy Kirstiltä/Torstilta/Walter de Campilta

ViestiKirjoittaja Täti Moonika » 24.08.2016 22:16

^ Kypsyysasteen lisäksi hedelmälajike vaikuttaa allergiaoireisiin. Minä sain nuorempana oireita Golden-omenoista, mutta muita (ulkomaisiakin) pystyin syömään. Lisäksi vuodenaika saattaa vaikuttaa: koska monet hedelmät ja kasvikset allergisoivat ristiin koivun siitepölyn kanssa, voi syömisestä saada oireita koivun kukinta-aikaan, vaikkei muulloin saisikaan. (Tämä ei toki selitä memman tapausta.) Kaiken kaikkiaan allergiat ovat mystisiä ja yksilöllisiä. Minäkin olen allerginen joillekin hevosille, mutta en saa oireita toisista yksilöistä, vaikka ne olisivat samaa rotua. Siksi allergiatestitkin ovat vain suuntaa antavia ja allergikko joutuu etsimään sietokykynsä rajat lopulta itse.
Täti Moonika
 
Viestit: 470
Liittynyt: 18.01.2016 16:06

Re: Kysy Kirstiltä/Torstilta/Walter de Campilta

ViestiKirjoittaja älinä » 26.08.2016 10:49

sunrise kirjoitti:Tässä käytin viime viikolla yhden pienen purkin tomattipyrettä ruokaan minkä parasta ennen
oli mennyt jo 3kk sitten, mutta ihan hyvää sekin vielä oli.


Tuollaiset metallipurkkisäilykkeet säilyy muutenkin noin ikuisuuden. Muistan lukeneeni, että kunhan purkki on ehjä ja normaalin näköinen (ei ole vaikkapa pullistunut tai klohmuinen) niin voi syödä, vaikka päiväykset olis mennyt milloin lie.

Tosin minä nyt olen varsin huoleton näiden päivämäärien suhteen... "Aistinvaraisella havainnoinnilla" tutkin ja jos kaikki on ok, niin vetelen kitusiin :D Esim. hapanmaitotuotteethan säilyy avaamattomina melko paljon pidempään kuin mitä päiväys on. Puoliso aina viskoo päivän vanhat avaamattomat viilitkin roskiin :lol:
älinä
 
Viestit: 206
Liittynyt: 22.01.2016 11:01

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 23 vierailijaa

cron