Kysy Kirstiltä/Torstilta/Walter de Campilta

Keskustelua kaikesta maan ja taivaan välillä. Voit lukea viestejä rekisteröitymättä mutta osallistuaksesi keskusteluun sinun täytyy rekisteröityä.

Re: Kysy Kirstiltä/Torstilta/Walter de Campilta

ViestiKirjoittaja Sea » 26.01.2016 08:45

Kiitos kaikille hammastahnavinkeistä!

Frantsilasta kokeilin juuri sitä fluoritonta yrttimakuista, mutta nykyisin ehkä muutenkin haluaisin fluoria hammastahnaani. Tuota oranssia Elmexiä olenkin nyt käyttänyt edellisen hammastahnan loputtua, koska mieheni käyttää sitä. Hyvä tietää, että se vihreä olisi ehkä vielä miedompi! Ostan sitä kokeiluun heti kun käyn jossain Elmex-kaupassa. Oranssi on ollut myös ihan ok, mutta vähän paha maku siinäkin. Ei tosin kirvele samalla tavalla kuin jotku tujummat hammastahnat!

Jos vihreä Elmex ei tuo autuutta, marssin apteekkiin hakemaan Salutemia. :D
Kuppi: DivaCup syksystä 2004, Fleurcup syksystä 2010, Nomaicup syksystä 2019.
Kierukka: Nova T 5/2009, Silver Line 6/2014-5/2018.
Avatar
Sea
 
Viestit: 327
Liittynyt: 30.12.2015 20:58

Re: Kysy Kirstiltä/Torstilta/Walter de Campilta

ViestiKirjoittaja Täti Moonika » 26.01.2016 15:36

Onko kukaan perehtynyt siihen, millaisia eettisiä ongelmia tai ympäristöhaittoja mahdollisesti liittyy kanadalaiseen siikaan? Pitkä kuljetusmatka tietysti, mutta entä muuten? Mieluiten tietysti söisin kotimaista, pyydettyä järvikalaa, mutta täällä valikoima on suppea ja hinta hirveä. Kalaa kuitenkin olisi hyvä välillä syödä ja savusiika on herkullista; kanadalainen myös edullista. Mutta kuinka paljon omatuntoa joutuu sen vuoksi venyttämään?
Täti Moonika
 
Viestit: 470
Liittynyt: 18.01.2016 16:06

Re: Kysy Kirstiltä/Torstilta/Walter de Campilta

ViestiKirjoittaja Sea » 31.01.2016 12:11

Kahden harjauksen perusteella vihreä Elmex on osoittautunut erittäin hyväksi! Kiitoksia vinkistä. :D
Kuppi: DivaCup syksystä 2004, Fleurcup syksystä 2010, Nomaicup syksystä 2019.
Kierukka: Nova T 5/2009, Silver Line 6/2014-5/2018.
Avatar
Sea
 
Viestit: 327
Liittynyt: 30.12.2015 20:58

Re: Kysy Kirstiltä/Torstilta/Walter de Campilta

ViestiKirjoittaja Sea » 08.02.2016 21:04

Voiko inkivääriä syödä liikaa?

Olemme alkaneet keitellä sellaista inkiväärijuomaa (keitetään tuoretta inkivääriä vedessä 15 min ja juodaan hunajan kanssa) ja mietin, että voiko sitä juoda liikaa? Inkivääri on kuitenkin aika vahvaa. En oikein löytänyt netistä mitään järkevää tästä aiheesta, joten vastausten ohella myös linkkivinkit ovat tervetulleita.

Toiseen asiaan liittyen, keittiön haisevan käsipyyhkeen pesin 90 asteessa ja laitoin huuhteluainelokeroon etikkaa - pyyhe on taas käyttökelpoinen!
Kuppi: DivaCup syksystä 2004, Fleurcup syksystä 2010, Nomaicup syksystä 2019.
Kierukka: Nova T 5/2009, Silver Line 6/2014-5/2018.
Avatar
Sea
 
Viestit: 327
Liittynyt: 30.12.2015 20:58

Re: Kysy Kirstiltä/Torstilta/Walter de Campilta

ViestiKirjoittaja Täti Moonika » 09.02.2016 14:02

^ Täällä on aika kiinnostavaa tietoa. Tulkitsen tuota niin, että jollet saa inkivääristä vatsavaivoja, määrästä ei tarvitse olla huolissaan.
Täti Moonika
 
Viestit: 470
Liittynyt: 18.01.2016 16:06

Re: Kysy Kirstiltä/Torstilta/Walter de Campilta

ViestiKirjoittaja memma » 23.02.2016 09:48

Oliko täällä muita lenkkeilijöitä, joilla talvella takamus palelee?
Olen taas tämän ongelman kanssa nokakkain. Muistelisin että nuorempana ei takapuoli palellut sen kummemmin kuin muutkaan kehon osat, mutta nyt aikuisemmalla iällä kylläkin. Tämä talvi tietysti on ollut kylmä muutenkin.
Juoksu- tai kävelylenkillä, samaten kuin lumitöissäkin muuten on lämmin, mutta takamus jäätyy. Mulla on vaihtelevasti ollut käytössä lenkillä H&M:n urheilutrikoot (tiedän, eivät ehkä ole maailman laadukkaimmat), shortsimaiset villahousut ja vielä collegehousut tuuli/toppahousujen alla. Villahousut tuntuivat vielä vuosi sitten lämmittävän, mutta nykyään nekin ovat yhtä tyhjän kanssa.
Olisiko teillä jotain vinkkejä lenkkipukeutumiseen. Jostakin juoksufoorumin vanhasta keskustelusta bongasin ihmisten suositteluja aluskerrastoista ja microfleecestä ja angoravillasta, mutta haluaisin saada vähän mielipiteitä ennen kuin ryntään tuhlaamaan lompakkoa tyhjäksi toimimattomiin juttuihin. Toki makunsa kullakin ja mikä toimii yhdelle, ei toimi toiselle.. Tätä samaa taisin kysellä vanhallakin foorumilla joskus, mutta en muista silloisia vastauksia enää.
memma
 
Viestit: 173
Liittynyt: 30.12.2015 21:00

Re: Kysy Kirstiltä/Torstilta/Walter de Campilta

ViestiKirjoittaja Molly » 23.02.2016 19:14

^ Pakaralihakset saattaa lämmetä aika hitaasti, jopa juoksulenkillä. Voi olla, että lähinnä reidet ja pohkeet tekee työtä, samoin kuin käsivarret/hartiat jos juoksu sattuu tuskastuttamaan jolloin saattaa "kiskoa" itseään eteenpäin. Voisiko pakaralihaksia koittaa saada lämpimäksi ennen uloslähtöä muutamalla täsmäliikkeellä? Juoksussa voi myös koittaa teknisesti saada pakarat työskentelemään enemmän, esim. varmistamalla, että ryhti on hyvä eikä etukeno ja että vie jalan tarpeeksi taakse ennen uutta askelta. Jos lihaksia paleltaa liikkuessa, niin se kylmä voi tuntua niin syvällä, ettei pelkkä vaatteen lisääminen auta, vaan siitä voi tulla vaan hiki sen kylmän lihaksen päälle. (Minulla on ainakin talviurheilun jälkeen helposti ihan kylmät ja hikiset pakarat :D )
Molly
 
Viestit: 95
Liittynyt: 04.01.2016 22:57

Re: Kysy Kirstiltä/Torstilta/Walter de Campilta

ViestiKirjoittaja memma » 16.03.2016 20:58

Siis miten voi ihminen löytää sopivat rintaliivit? Pitääkö sitä varten mennä johonkin spesiaali alusvaateliikkeeseen sovittelemaan ja ammattilaisen apua saamaan?
Mulla on siis varmaan aika normirinnat, kokoa 70-75A/B tai jotain. Ennen olen ostanut rintsikat tuurilla H&M:ltä ja ne on joskus olleet sovituksesta huolimatta lopulta pieniä tai hankaavat jostain.. Nyt rinta-alue on ärtynyt muutenkin, eikä asiaa varmaan auta tällaiset huonot tai vääränkokoiset liivitkään.

Edit vielä. Kiitos lenkkivinkeistä. Pari lenkkiä olen nyt yrittänyt kiinnittää huomiota kävely- ja juoksutyyliini. Kävellessä olen kyllä saanut kankkuni seuraavaksi päiväksi kipeäksi, mutta ei se lenkillä erityisesti lämpimämmältä tuntunut, tai ehkä pakarat ehti jo kylmettyä alkulenkillä eivätkä enää lämmenneet.
memma
 
Viestit: 173
Liittynyt: 30.12.2015 21:00

Re: Kysy Kirstiltä/Torstilta/Walter de Campilta

ViestiKirjoittaja Shaith » 16.03.2016 22:22

Memma: Pitää :D Kuulostaa nimittäin siltä, että olet vähän hukassa oikean koon ja mallin kanssa. Esim. Change on kohtuuhintainen erikoisliike. En tosin itse ole ihan vakuuttunut, mutta moni vannoo sen nimeen.
Shaith
 
Viestit: 59
Liittynyt: 30.12.2015 20:51

Re: Kysy Kirstiltä/Torstilta/Walter de Campilta

ViestiKirjoittaja sunrise » 21.03.2016 19:56

Hyviä vinkkejä kankaisten tennareiden kumiosien valkaisuun, mitkä mikä aine olisi paras kyseiseen hommaan?
Huomasin, että jopa itse kankaasta irtoaa sinistä väriä, tummansiniset kun ovat ja ovat värjänneet jo niitä valkoisia nauhoja.
Aattelin vain, että onko edes turvallista pestä koneessa.
Avatar
sunrise
 
Viestit: 97
Liittynyt: 31.12.2015 15:58

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 19 vierailijaa

cron