Kuukupit

Keskustelua kaikesta maan ja taivaan välillä. Voit lukea viestejä rekisteröitymättä mutta osallistuaksesi keskusteluun sinun täytyy rekisteröityä.

Re: Kuukupit

ViestiKirjoittaja Sea » 16.11.2019 16:41

Kävin Pasilan aseman apteekissa, ja siellä Nomai oli vain 30,40 euroa (eli halvempi kuin Nomain omassa nettikaupassa, eikä tule postikuluja!). Ostin läpinäkyvän M-koon, koska tiesin sen olevan vain hieman pienempi kuin aiemmin käyttämäni iso FleurCup.

Kuppi on pikkaisen Fleuria kapeampi ja vähän selkeämmin lyhyempi. Eniten hämmästyin todella paljon Fleuria isompia ilmareikiä! Antennin leikkasin heti pois kokonaan. Kuppi oli Fleuria vähän pehmeämmän ja muuten erilaisen tuntuinen, mutta ero ei ollut suuri. Se avautui helposti, kun laitoin sen käyttöön. Nyt sitten fiilistellään! Kupin koholla oleva Nomai-teksti varmaan tulee keräämään värjäymää, mutta onneksi se on kuitenkin siinä alhaalla kupin rungossa eikä yläreunassa.

Toistaiseksi ei ole uudesta kupista huonoa sanottavaa, mutta se on nyt ollut käytössä ehkä viisi minuuttia, eli ei vielä voi vetää lopullisia johtopäätöksiä. :lol: Ohjeessa oli, että kuppia pitäisi keittää 10 minuuttia ennen käyttöönottoa. En kyllä alkanut missään kattilassa sitä keittää, vaan keitin vettä vedenkeittimessä ja kaadoin kiehuvat vedet kolmeen otteeseen kupin päälle. Luulisi tuon riittävän.

Kupin mukana tuli vetoketjullinen säilytyspussukka. Se on musta (Nomai-tekstillä), jossa on valkoinen vuori. Se haisi aika teolliselle, joten sekin on nyt tuolla nyrkkipyykissä.
Kuppi: DivaCup syksystä 2004, Fleurcup syksystä 2010, Nomaicup syksystä 2019.
Kierukka: Nova T 5/2009, Silver Line 6/2014-5/2018.
Avatar
Sea
 
Viestit: 327
Liittynyt: 30.12.2015 20:58

Re: Kuukupit

ViestiKirjoittaja Tanoaivo » 19.11.2019 15:07

^Kerro sitten lisää käyttökokemuksia kun on jotain kerrottavaa! Minua kiinnostaa erityisesti että onko tuo sileä pohja kovin hankala. Mulla tosiaan on pieni Ladycup joka on jäänyt käyttämättömäksi koska en meinaa saada sitä ulos olemattomien tarttumisnystyjen takia. Toisaalta siinä on myös tosi jämäkkä reunus ja se pamahtaa auki vähän Mooncupin tapaan, ja sillä saa helposti hyvän alipaineen aikaan. Jostain vetelämmästä kupista ehkä saa paineen tasattua ilman että kuppi täytyy saada ensin alemmas, ja sittenhän kupin jo saakin helpommin ulos.

Mua jännittää hieman, millaiseksi menkat muuttuvat nyt kun kuparikierukka on vaihdettu hormoniseen. Jos vuoto niukentuu merkittävästi mutta ei lopu kokonaan, voisin ehkä haluta jonkun oikeasti pienikokoisen kupin. Ainoa ongelma kupin kanssa mulla on se että virtsaaminen on hankalampaa kun kuppi on sisällä. Mooncupin kanssa saan parhaiten tiristettyä rakon tyhjäksi, mutta sekin on sen verran ärsyttävää että mieluiten vaan otan kupin pois. Kotioloissa se ei ole ongelma, mutta yleisillä paikoilla olisi kiva jos ei tarvitsisi, jos ei ole tarvetta kupin tyhjennykselle. Jos menkat muuttuvat olemattomiksi, voisin harkita esim. MeLunan kuppia, niillä on pienimmät koot tosi pieniä ja saatavilla on myös eri jäykkyyksiä, sieltä siis saisi myös tuollaisen helposti auki pärähtävän kupin.
Tanoaivo
Ylläpitäjä
 
Viestit: 104
Liittynyt: 27.12.2015 01:03

Re: Kuukupit

ViestiKirjoittaja Sea » 20.11.2019 10:07

Nyt minulla on kolmen vuotopäivän käyttökokemukset Nomaista. Ei valittamista, hyvin toimi. Tuo on ehkä jopa parempi käytössä kuin vanha Fleurcupini. Vähän helpommin aukeaa sisään laittaessa. Isot ilmareiät osoittautuivat helpoiksi pitää puhtaana.

En osaa tuosta poistohankaluudesta oikein sanoa varmaksi, sillä minulla ei ole ollut kauheasti hankaluuksia saada kuppia pois. Joskus kun se on oikein kiivennyt ylös, joudun lihaksilla työntämään sitä alas saadakseni sen pois. Nyt Nomain kanssa huomasin, että otteen saaminen sileästä on ehkä vähän hankalaa, mutta kupin pohjassa on tartuntavahvike (valmistajan käyttämä sana), jonka avulla olen kyllä helposti saanut kupin vedettyä pois. Kupin pohjassa/kärjessä on siis silikoni vähän paksumpana klönttinä ja siitä saa mielestäni ihan hyvin otteen. Voi silti olla, että jollakulla on poistossa enemmän hankaluuksia kuin minulla - varmaan vaan kokeilemalla selviää. Olen ollut kuitenkin nyt tosi tyytyväinen Nomaihin!
Kuppi: DivaCup syksystä 2004, Fleurcup syksystä 2010, Nomaicup syksystä 2019.
Kierukka: Nova T 5/2009, Silver Line 6/2014-5/2018.
Avatar
Sea
 
Viestit: 327
Liittynyt: 30.12.2015 20:58

Re: Kuukupit

ViestiKirjoittaja Mewril » 20.11.2019 10:22

^Kiitos raportista, itseäkin kiinnostelee vähän tuo Nomain testaus :)
Mewril
 
Viestit: 455
Liittynyt: 06.01.2016 22:14

Re: Kuukupit

ViestiKirjoittaja Tanoaivo » 27.11.2019 15:08

Kokeilin eilen pitkästä aikaa Ladycupia kun kierukan aiheuttama tiputteluvuoto on alkanut ja ei hemmetti, sen poistaminen on aivan hirveän vaikeaa! Voisin kuvitella että se Nomain ”tartuntavahvike” on aika oleellinen, Ladycupissa on sellainen tavallisen vetelä pohja ilman mitään vahvikkeita ja siitä ei saa millään kiinni. Mulla oli joskus ajat sitten vielä isompi Ladycup kokeilussa enkä muista että sen kanssa olisi ollut yhtään noin vaikeaa. Ehkä tuossa pienemmässä kupissa se reuna on jämäkämpi, painetta ei meinaa saada tasattua millään, eikä kuppia saa vedettyä alemmas kun pohjasta ei saa otetta. Pakko varmaan siis tilata se MeLuna, kun Mooncup ja Lunette tuntuvat vähän epämukavilta menkkojen ulkopuolella. Ladycup olisi tarpeeksi lyhyt, mutta mulla ei kyllä riitä kärsivällisyys tuollaiseen ähveeräämiseen.
Tanoaivo
Ylläpitäjä
 
Viestit: 104
Liittynyt: 27.12.2015 01:03

Re: Kuukupit

ViestiKirjoittaja Sea » 14.12.2019 11:11

Sea kirjoitti:Nyt minulla on kolmen vuotopäivän käyttökokemukset Nomaista. Ei valittamista, hyvin toimi. Tuo on ehkä jopa parempi käytössä kuin vanha Fleurcupini. Vähän helpommin aukeaa sisään laittaessa. Isot ilmareiät osoittautuivat helpoiksi pitää puhtaana.


Nyt on toiset kuukautiset menossa Nomain kanssa, ja kokemukset jatkuu hyvinä. Tuo helposti aukeaminen on ollut ihan oikea havainto. Fleurcupin kanssa joutui joskus vähän säätämään, että sen sai kunnolla auki, mutta Nomai on auennut hyvin joka kerta. Ilmareikien puhtaanapito pelkällä huuhtelulla ilman kikkailuita on myös toiminut hyvin. Myös se tartuntavahvike on osoittautunut kivaksi helpotukseksi kupin poistossa. Ihan peruskuppi tuo siis on, eikä aiemmissakaan ole ollut kummempaa huomautettavaa, mutta on tämä Nomai ollut nyt tosi hyvä.

Vielä ei ole tullut tilannetta, että kuppi olisi mennyt liian täyteen. Sitä odotellessa. :lol: Fleur jos meni liian täyteen, tuntui pieni "kuplimisen" tunne ja sen ehti vielä vessaan tyhjentämään aivan hyvin eikä mitään ylitulvimista koskaan tapahtunut. En tiedä, miten Nomai ilmoittaisi tulvimisestaan ja ehtisikö sen siinä kohtaa vielä estää. Vuodot ovat nyt muutenkin sen verran lieviä ja tyhjennysvälit kohtuullisen tiuhoja, ettei asia helposti joudu testiin.
Kuppi: DivaCup syksystä 2004, Fleurcup syksystä 2010, Nomaicup syksystä 2019.
Kierukka: Nova T 5/2009, Silver Line 6/2014-5/2018.
Avatar
Sea
 
Viestit: 327
Liittynyt: 30.12.2015 20:58

Re: Kuukupit

ViestiKirjoittaja Sea » 28.03.2020 08:23

Elämäni Nomai-kupin kanssa on jatkunut onnistuneesti.

Jo jonkin aikaa sitten ostin Lidlistä kokeiluun hammasväliharjoja, joita siellä oli erä. Ne olivat aivan liian paksuja, ja keskellä on rautalanka. Tuntui kuin raapisi hammaskiillettä sillä rautalangalla, eikä se mahtunut kuin ehkä kahteen hammasväliin. Nyt yksi noista liian paksuista hammasväliharjoista on saanut uuden elämän kuukupin ilmareikien puhdistusharjana. Onkin siihen tosi hyvä! Nomaissa on tosiaan isot ilmareiät, jotka tuntuvat puhdistuvan ihan itsestään. Mutta kun niihin jotain jää, niin Lidlin hammasväliharja on osoittautunut täydelliseksi työkaluksi pesuprosessiin.
Kuppi: DivaCup syksystä 2004, Fleurcup syksystä 2010, Nomaicup syksystä 2019.
Kierukka: Nova T 5/2009, Silver Line 6/2014-5/2018.
Avatar
Sea
 
Viestit: 327
Liittynyt: 30.12.2015 20:58

Re: Kuukupit

ViestiKirjoittaja Mewril » 29.03.2020 13:20

Suosittelin Nomaita kaverille, se on sen eka kuppi. Kiva kuulla et on vaikuttanut hyvältä! Kaverin puolesta kyselen –podcastissa oli muuten hammasväliharjatapaus kuukuppiin liittyen, löytyy kohdasta 8:10. https://areena.yle.fi/audio/1-50426149

Oma divani on ollut koko alkuvuoden etikassa, pitää joskus tarkistaa miltä näyttää.
Mewril
 
Viestit: 455
Liittynyt: 06.01.2016 22:14

Re: Kuukupit

ViestiKirjoittaja Mewril » 07.08.2020 10:45

Facebookin mainoksissa tuli vastaan tällainen omituisuus: https://www.kickstarter.com/projects/lu ... 18959.db5m
Mewril
 
Viestit: 455
Liittynyt: 06.01.2016 22:14

Ei aukea, ei!!

ViestiKirjoittaja Venla » 09.08.2020 11:48

Auttakaa. Mitä mä teen kun kuppi ei aukea? Ei auta nenäliinataittelu, ei mikään. Ohjeissa kehotetaan pyöräyttämään antennista, no arvatkaa vaan pyöriikö mihinkään. Leikkasin antennin pois kun se hiersi ihan älyttömästi. Mulla on niin kuivat limakalvot etten voi käyttää pikkarinsuojaa menkkoja odotellessa. Nyt on sitten alapää kipeänä kuivuuden lisäksi siitä kuppiharjoittelusta. 3-4 menkat oon nyt harjoitellut. Voiko olla että olen vaan liian pieni? (46kg/158cm, lantionympärys 82.) Kyseessä on s-kokoinen joku tanskalainen halpiskuppi. Auttaisikohan, jos ilmareikiä suurentaisi? Onko kaikissa kupeissa vaan 2 semmoista neulan kokoista reikää? Onko väliä, mihin kohtaan reiät sijoittuu taittelussa? Synnyttänyt oon kolmesti, mutta jostain syystä mun lantionpohjan lihakset on liian tiukat/jumissa kai sitten? Yhyy! Toivottavasti osaisitte antaa hyviä neuvoja, mistään, mitä oon kokeillut tähän mennessä, ei oo ollut apua.
Venla
 
Viestit: 1
Liittynyt: 27.05.2020 10:37

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 13 vierailijaa

cron