Kuukupit

Keskustelua kaikesta maan ja taivaan välillä. Voit lukea viestejä rekisteröitymättä mutta osallistuaksesi keskusteluun sinun täytyy rekisteröityä.

Re: Kuukupit

ViestiKirjoittaja Mewril » 10.08.2019 19:46

^Diva on muistaakseni uutenakin aika mattapintainen, joten sisänsä ei ihme jos se möhnääntyy. Mulla on myös Lunette, jota käytän tosi vähän, koska ilmeisesti ehkäisykapselin kuivattamat limakalvot aiheuttaa sen, että kuppi sattuu aivan helvetisti sisällä enkä vaan saa sitä paikalleen (on ollut vähän hassu huomio, koska kun näin ekan kerran kävi, olin kupitellut yli kymmenen vuotta). Välillä kokeilen ja totean noin minuutin päästä etten helvetti soikoon pysty. En edes oikein hahmota mihin se jää jumiin, ehkä jotenkin alas ja nipukkaa ja emättimen etuseinämää painamaan, ylemmäs se ei suostu liikkumaan.

Fleurcupia on mainostettu nyt niin hyvällä alella, että mietin tilaisinko. Toisaalta kotimainen Nomai kiinnostaisi.
Mewril
 
Viestit: 455
Liittynyt: 06.01.2016 22:14

Re: Kuukupit

ViestiKirjoittaja Sea » 18.08.2019 07:42

Tanoaivo kirjoitti:Oliko se juuri Diva joka oli Sealla muuttunut säilytyksessä lähmäiseksi?
---
Niin ja Sea, se Fleurcupisi on isompaa kokoa. Tiedän, koska tilattiin silloin joskus yhdessä tuollainen kahden kupin paketti, ja muistan että molemmat olivat saman kokoisia.


Joo, se Diva oli jotain 14-v kun löysin sen aivan tahmeana ja kellastuneena pussukastaan! Värjäytynyt Fleur on sen sijaan nyt 9 vuoden iässä aivan samanlainen kuin jo monta vuotta! En siis vielä ole ajatellut sitä uusia vaikka se onkin noin vanha - mutta varmaan myös seuraavaksi kupikseni hankkisin Fleurin, kun se on kerran hyvä ollut. Tosin Nomai kiinnostaisi minuakin, toisin kuin Lunette, jota epäilen liian kovaksi minulle.

Edit: No jaa, enpä tiedä! Nyt kun syynäsin Fleurcupia tarkemmin, niin on sen pinnassa yhdessä kohdassa ihan selkeä halkeama. Ehkä hankin sittenkin uuden kupin! Kysymykseksi jää: kaksi Fleuria halvalla vai Nomai kalliimmalla. :D Fleur houkuttaa tuttuuden vuoksi, mutta toinen kuppi pitäsi sitten laittaa eteenpäin. Nomai houkuttaa, koska se on kotimainen, ja siitä olisi kiva saada käyttäjäkokemuksia.
Kuppi: DivaCup syksystä 2004, Fleurcup syksystä 2010, Nomaicup syksystä 2019.
Kierukka: Nova T 5/2009, Silver Line 6/2014-5/2018.
Avatar
Sea
 
Viestit: 327
Liittynyt: 30.12.2015 20:58

Re: Kuukupit

ViestiKirjoittaja Sea » 18.08.2019 15:20

Teen nyt tuplapostauksen, kun jo kerran editoin tuota edellistä. :lol:

Nomai-kupin saa nähtävästi elokuun loppuun asti -20% koodilla back2school.

Nomaissa minua arveluttaa kohotekstillä oleva kupin nimi. Divassakin oli, ja siihen tarttui värjäymää. Fleurissa ei lue mitään. Se on sikäli parempi. Aiemmin taisinkin jo mainita, että Nomain värit eivät ole mieleeni, mutta "väärän" värin kanssa oppisin varmasti elämään. En kuitenkaan löytänyt Nomain sivuilta tietoa kupin korkeudesta. Haluaisin mahdollisimman matalan kupin, sillä Divastakin luovuin aikanaan, kun se kävi liian korkeaksi.

Fleurcup tarjoaa tosi esimerkillisesti kaikki kupin kriittiset mitat: Linkki.

Edit: Löytyihän Nomain sivuiltakin tuo korkeus, ei toistin kupin vetoisuutta (tilavuus ilmareikiin asti). Se on jopa vähän isoa Fleuria matalampi tuossa M-koossa!
Kuppi: DivaCup syksystä 2004, Fleurcup syksystä 2010, Nomaicup syksystä 2019.
Kierukka: Nova T 5/2009, Silver Line 6/2014-5/2018.
Avatar
Sea
 
Viestit: 327
Liittynyt: 30.12.2015 20:58

Re: Kuukupit

ViestiKirjoittaja Sea » 29.08.2019 15:21

Nomai-kupin M-koon kuukupin tilavuus eli vetoisuus ilmareikiin saakka on 25 ml (Fleur: 29 ml). Tuollaisen tiedon sain, kun kyselin asiakaspalvelusta. :D

Kuppi riittäisi kooltaan hyvin minulle ja tarjouskin jatkuisi vielä nyt pari päivää. Mutta kupin postikulut tuntuvat niin kalliilta! :oops: Kun hinta on Fleurcupiin nähden muutenkin niin paljon kalliimpi, tuntuu mahdottoman turhauttavalta maksaa 3,90 euroa vielä lähetyskuluista. (Kahden kupin lähetys on 7,50 euroa eli kalliimpi kuin normaali postipaketti! Postin ehdot pienyrittäjille ovat nähtävästi todella surkeat.) Olen nyt vetkutellut päätöksen tekemistä tässä, ehkä kuitenkin odotan kunnes Nomai-kuppia saa jostain kivijalkaliikkeestä. Tietysti tuon 20 % alennuksen ansiosta kuppi maksaa vain 31,02 euroa postikuluineenkin. Lauantaihin asti aikaa miettiä, tilaanko sen vai suuntaanko sittenkin kohti edullista ranskalaista.
Kuppi: DivaCup syksystä 2004, Fleurcup syksystä 2010, Nomaicup syksystä 2019.
Kierukka: Nova T 5/2009, Silver Line 6/2014-5/2018.
Avatar
Sea
 
Viestit: 327
Liittynyt: 30.12.2015 20:58

Re: Kuukupit

ViestiKirjoittaja Guarana » 29.09.2019 23:43

14 vuoden kuppeilun jälkeen oon keksinyt ratkaisun hajuun ainakin itselleni: mulla on laimennettua etikkaa nanokokoisessa suihkepullossa (ostin Chez Mariuksesta joskus), ja suihkuttelen sitä kupin pinnoille ennen sisäänlaittoa. Mystisesti hajut on kadonneet, lieköhän kyse jostain pH-jutusta, myös käyttäjälla on fiilis että menkkojen aiheuttama tilapäinen pH:n horjunta on jäänyt etikalla pois. Itseni takia sitä kokeilinkin, kuppilemun poistuminen oli yllätys. Kuppinahan mulla on keväällä 12 vuotta täyttänyt Diva, värjäytynyt toki mutta muuten täysin käyttökunnossa. Heh, tuleekohan päivä että kyseinen kuppi eläköityy koska ei ole kuukautisia enää :D

Kupinhoito on hyvinkin yksinkertaista: tyhjennysten yhteydessä vain huuhdon vedellä (+etikka, mutta enemmän käyttäjää varten), lopuksi vasta pesen jollain käsisaippualla mitä sattuu olemaan ja jos muistan niin pyyhkäisen Neo-Amiseptilla ja ilmarei'ät hammasväliharjalla. Ei mitään keittelyitä, erilliskattiloita tai valikoituja saippuoita, joskus on jaksanut hifistellä kamalasti.
pikku-Diva vm. 2007
Avatar
Guarana
 
Viestit: 4
Liittynyt: 30.12.2015 21:56

Re: Kuukupit

ViestiKirjoittaja Sea » 30.09.2019 05:59

Kiinnostavaa! Miten se ph-horjunta ilmeni, tai siis mistä keksit tuon? Hyvä, että etikasta on ollut hyötyä.

Minulla on vieläkin uusi kuppi hankkimatta. Alan siihen Fleuriin kallistua, mutta en tiedä mitä sille toiselle tekisi kahden setistä. :lol:
Kuppi: DivaCup syksystä 2004, Fleurcup syksystä 2010, Nomaicup syksystä 2019.
Kierukka: Nova T 5/2009, Silver Line 6/2014-5/2018.
Avatar
Sea
 
Viestit: 327
Liittynyt: 30.12.2015 20:58

Re: Kuukupit

ViestiKirjoittaja Tanoaivo » 01.10.2019 03:56

Olen myös joskus suihkutellut etikkavettä kuppiin ja se kyllä auttaa hajuihin. Taisi olla eka kerta kun joskus huomasin hajuhaittoja ja olin juuri laittanut suihkepulloon etikkavettä jotain muuta tarkoitusta varten ja pullo lojui kylppärissä. Suihkin juurikin kupin pesun jälkeen ennen sisään tuikkaamista, haju pysyi aisoissa eikä toosakaan ottanut nokkiinsa.

PH-horjuntaa menkkojen aikana en itse ole tutkinut suuremmin, mutta mieleen on jäänyt se muinainen naisen alapää-mainos jossa sanottiin että pH voi olla vituroillaan esim. kuukautisten ja yhdynnän jälkeen. En tiedä mikä on kuukautisveren pH, voisko se olla toosan normaalitilaa emäksisempi vai aiheuttaako joku muu asia sen horjunnan.

Mulla on nyt taas kahdet menkat tulleet kutakuinkin normaalisti (kierron pituus 40 päivän luokkaa sen yhden yli 150 päivän kierron jälkeen) eikä mitään pidempiä tuhruja joten kupit on tullut tyhjennettyä normaalisti pari kertaa päivässä eikä tuo Mooni ole enää haissut. Ihan vesipesulla olen mennyt edelleen, joskin edellisten menkkojen jälkeen pesin kuppien ilmareiät Lactacydillä ja hammasväliharjalla. En ole tainnut koskaan pestä reikiä sen kummemmin kuin ruuttaamalla niistä vettä läpi, mutta ei niissä kyllä mitään näkynytkään. Onpahan nyt sekin tehty. Kupinhuolto on mullakin kyllä laiskistunut aika lailla, tosiaan pelkkä vesipesu menkkojen aikana ja keittäminen silloin kun muistan (ehkä 2-4 menkkojen välein). Yli 10 vuotta vanha kuppikattila on tallessa ja toiminnassa edelleen.

Tuo on kyllä pöljää että täytyy tilata kaksi kuppia kerralla! Ei mitään varakuppejakaan normaali ihminen kovin montaa tarvitse, jos yhtäkään. Olen itse tässä miettinyt mikä voisi olla hyvä kuppi tuon pienen Mooncupin tilalle jos se täytyisi vaihtaa, olisin voinut harkita pienempää Fleurcupia mutta nyt näyttää kuitenkin siltä ettei ole tarvetta vaihtaa.

Vanha foorumi oli kyllä tosi hyvä myyntialusta niin kupeille kuin muillekin roinalle, nykyään ei oikein ole vastaavaa paikkaa. Käyttämätön kuukuppi voisi mennä kaupaksi esim. Facebookin ekokoti- tai luonnonkosmetiikkaryhmissä?
Tanoaivo
Ylläpitäjä
 
Viestit: 104
Liittynyt: 27.12.2015 01:03

Re: Kuukupit

ViestiKirjoittaja Mewril » 01.10.2019 22:10

Etikkavinkki täytyy ottaa testiin! Mun kuppi myös petti pari viikkoa sitten pitkästä aikaa, koska nähtävästi oli ehkäisykapselin käyttäjän vuosittaisten monsterimenkkojen aika :roll: Oli omituinen tunne.

Tuli muuten vastaan instassa hiljattain Nixit-merkkinen, ehkä vähän pessaarityyppinen kuppi. Olen skeptinen sen toimivuudesta. https://letsnixit.com
Mewril
 
Viestit: 455
Liittynyt: 06.01.2016 22:14

Re: Kuukupit

ViestiKirjoittaja Tanoaivo » 01.10.2019 22:33

^Tuohan on malliltaan ihan kuin sellaiset kertakäyttökupit, joista joskus oli vanhalla foorumilla puhetta. Olisiko ollut Instead nimeltään? Näin tässä joskus YouTubessa videon vastaavasta (siis uudelleenkäytettävästä) kupista ja sitä mainostettiin sillä että sitä käyttäessä voi harrastaa (penetroivaa) seksiä. Videolla tyyppi kertoi että kuppi aukesi sen verran isoksi että painoi suolta niin ettei pieru päässyt ulostautumaan (anteeksi kaunistelematon kuvaus), mistä seurasi hirvittävää mahakipua eikä kuppia siksi pystynyt käyttämään pitkiä aikoja kerrallaan. Mulla on kyllä sen verran tukala olo juurikin kaasunmuodostuksen suhteen menkkojen aikana että kuulostaa kamalalta :lol: Jos kuppi muuten toimisi ja olisi tarvetta harrastaa seksiä menkkojen aikaan niin voisin harkita jopa kokeilevani.
Tanoaivo
Ylläpitäjä
 
Viestit: 104
Liittynyt: 27.12.2015 01:03

Re: Kuukupit

ViestiKirjoittaja Sea » 03.10.2019 20:41

Tuo ph-juttu on kyllä kiinnostava, pitää googlailla aihetta jossain kohtaa! Minulla on taas yhdet menkat takana vanhan Fleurcupin kanssa, aikaansaamattomuus vallitsee uuden kupin hankinnan suhteen. Parin kaverin kuukautissuojia olen kysellyt, josko saisin jostakusta uuden kuppeilijan, mutta vielä ei ole ollut kupille tarvetta niillä parilla naisella, joilta olen kysellyt.
Kuppi: DivaCup syksystä 2004, Fleurcup syksystä 2010, Nomaicup syksystä 2019.
Kierukka: Nova T 5/2009, Silver Line 6/2014-5/2018.
Avatar
Sea
 
Viestit: 327
Liittynyt: 30.12.2015 20:58

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 14 vierailijaa

cron