Perustele tapasi

Keskustelua kaikesta maan ja taivaan välillä. Voit lukea viestejä rekisteröitymättä mutta osallistuaksesi keskusteluun sinun täytyy rekisteröityä.

Perustele tapasi

ViestiKirjoittaja Täti Moonika » 21.03.2017 15:54

Meillä kaikilla on tottumuksia asioissa, joissa ei objektiivisesti tarkastellen ole olemassa oikeaa ja väärää tapaa, mutta jotka aina teemme omasta mielestämme "ainoalla oikealla tavalla". Perustele, miksi! Aloitan muutamalla omallani:

1) Puhelinta kuuluu pitää vasemmalla korvalla. Tämä siksi, että sitä on helppo kannatella vasemmalla kädellä, jolloin oikea käsi jää vapaaksi esim. puhelimessa kuultujen tietojen kirjoittamista varten. Vaikka puhuessa ei jatkuvasti tarvitse tehdä tarkkuutta vaativia hommia, sama korva tulee valituksi muulloinkin, koska se on ensimmäisen perusteen vuoksi harjaantunut kuuntelemiseen paremmin. (Molemmissa korvissa on yhtä hyvä kuulo, mutta "tottumattomalla korvalla" kuunteleminen vaatii enemmän keskittymistä.)

2) Vessapaperirulla pitää asentaa telineeseen niin päin, että paperin pää roikkuu rullan edessä. Silloin siihen on helpompi tarttua.

3) Sukka ja kenkä puetaan ensin vasempaan jalkaan, sitten vasta oikeaan. Kääk - todella vaikeaa perustella! En pitkään aikaan edes tiedostanut, että teen niin. Ehkä vasemman jalan pitää olla ensin valmiina, koska marssiminenkin (armeijassa) aloitetaan aina vasemmalla jalalla... :roll:
Täti Moonika
 
Viestit: 470
Liittynyt: 18.01.2016 16:06

Re: Perustele tapasi

ViestiKirjoittaja Säätämä » 28.03.2018 08:27

Miten tämä hauska aloitus on mennyt multa ohi! Ihmisten tavat toimia kiinnostaa minua tosi paljon, varsinkin jos toimitaan aivan eri tavalla kuin itse.

Silloin kun käytin vielä vessapaperitelinettä, laitoin vessapaperin niin päin, että paperin pää oli seinää vasten. Totuin tekemään näin, sillä vapaana roikkuva pää kiinnosti kissaa ihan liikaa ja silpulla tehty sisustus oli vittumaista siivottavaa. :lol:

Jos laitan herätyksen soimaan, sen tulee olla joko tasalta, vartin yli, puolelta tai varttia vaille. Torkulla on viiden minuutin väli. En tiedä miksi toimin näin, mutta ärsyttää poikaystävän tapa laittaa herätys vaikka 07.07. Ahdistavaa. :D

Myös jos lähden jonnekin jossa pitää olla paikalla tiettyyn aikaan, lähden matkasta riippuen joko varttia tai puolta tuntia ennen. Kouluun lähdin 45 minuuttia ennen, vaikka kävelyyn meni puoli tuntia. Inhoan myöhästelyä, ja tuo vartin tyhjä rako rauhoittaa.

Siivoan yleensä aina perjantaisin neljän jälkeen. Vihaan siivoamista ihan helvetisti, ja hoidan asian kuuntelemalla samalla musiikkia ja tissuttelemalla kaljaa.

Puhelinta pidän oikealla kädellä oikealla korvalla. Jos tarvitsee vaikka kirjoittaa samalla jotain, vaihdan vasemman käden pitelemään puhelinta. Olen joskus yrittänyt pitää puhelinta vasemmalla korvalla, mutta silloin tuntuu ettei kuule mitään eikä ymmärrä kuulemaansa. Puhelinsoittoa tuntemattomalle joudun aina tsemppaamaan kirjoittamalla ylös tärkeimmät asiat, koska jännitän soittoa ja unohtelen helposti asioita. Töissä soittaminen ei kuitenkaan ole ollut ongelma.

Varmaan lisääkin tulee jossain välissä mieleen. :)
Säätämä
 
Viestit: 104
Liittynyt: 03.07.2017 13:34

Re: Perustele tapasi

ViestiKirjoittaja Täti Moonika » 28.03.2018 13:08

Säätämä kirjoitti:Totuin tekemään näin, sillä vapaana roikkuva pää kiinnosti kissaa ihan liikaa ja silpulla tehty sisustus oli vittumaista siivottavaa.

Kerrankin asiallinen peruste sille, että paperin asettaa minun näkökulmastani väärin! :D
Täti Moonika
 
Viestit: 470
Liittynyt: 18.01.2016 16:06

Re: Perustele tapasi

ViestiKirjoittaja riinuliinu » 12.04.2018 19:38

Mä myös pidän puhelinta oikealla korvalla, vasemmalla en vaan ymmärrä mitä toinen sanoo :D vaikka mulla on erinomainen kuulo molemmissa korvissa. Ja puhelimella soittaminen ON kamalaa, jos pitää soittaa tuntemattomalle tai sellaiselle jota ei kunnolla tunne. Olen vähän päässyt puhelinpelosta ohi, koska on ollut pakko soittaa, mutta edelleen pitää olla rauhallinen paikka eikä muita saisi olla läsnä. (Voin kyllä vastata tuntemattomaan numeroon ihan ilman paniikkia.)

Juon oluen kotona aina tölkistä suoraan, ja käännän klipsun vasemmalle, kun se tökkii nenään :D. En edes tiedostanut koko tapaa ennenkuin joku siitä kysyi että miks teet noin :shock: .

Vessapaperirulla kuuluu laittaa niin että paperi tulee ulospäin.

En ole monessa asiassa järjestelmällinen, mutta esim. töissä hepuloin letkujen ja johtojen kanssa kun kukaan muu ei laita niitä siististi kiepille... (tai siis muut siivoojat kyllä useimmiten laittaa mutta sitten muut käyttäjät, arggggh... :? ). Käyn niitä sitten aina oikomassa jos vain aikaa sattuu olemaan.
************
riinuliinu
riinuliinu
Ylläpitäjä
 
Viestit: 75
Liittynyt: 26.12.2015 16:24


Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 13 vierailijaa

cron