Kysy täällä foorumin ylläpitoon liittyvät asiat

Foorumin esittely. Täällä voit osallistua keskusteluun rekisteröitymättä.

Kysy täällä foorumin ylläpitoon liittyvät asiat

ViestiKirjoittaja riinuliinu » 30.12.2015 22:07

Tässä ketjussa vastaan parhaani mukaan foorumin ylläpitoon liittyviin asioihin.

riinuliinu
************
riinuliinu
riinuliinu
Ylläpitäjä
 
Viestit: 75
Liittynyt: 26.12.2015 16:24

Re: Kysy täällä foorumin ylläpitoon liittyvät asiat

ViestiKirjoittaja Täti Moonika » 30.01.2016 12:46

Huomasin, että viestiin laitettu linkki ei aukea automaattisesti uuteen välilehteen vaan johtaa pois foorumilta. Voisiko tälle tehdä jotain?
Täti Moonika
 
Viestit: 470
Liittynyt: 18.01.2016 16:06

Re: Kysy täällä foorumin ylläpitoon liittyvät asiat

ViestiKirjoittaja riinuliinu » 31.01.2016 12:55

Sen pitäisi olla mahdollista, se pitää ilmeisesti koodata jotenkin uusiksi, mutta mulla ei oo mitään käryä miten se tapahtuu joten kysyn veljeltäni apua jos ensi viikolla ehtisi asialle jotain tekemään.
************
riinuliinu
riinuliinu
Ylläpitäjä
 
Viestit: 75
Liittynyt: 26.12.2015 16:24

Re: Kysy täällä foorumin ylläpitoon liittyvät asiat

ViestiKirjoittaja Sea » 31.01.2016 19:12

Eikö tuo menisi selkeimmin vain selaimen asetuksia muuttamalla? Tosin jos kyse on kännykällä surffaamisesta, siitä en tiedä mitään!
Kuppi: DivaCup syksystä 2004, Fleurcup syksystä 2010, Nomaicup syksystä 2019.
Kierukka: Nova T 5/2009, Silver Line 6/2014-5/2018.
Avatar
Sea
 
Viestit: 327
Liittynyt: 30.12.2015 20:58

Re: Kysy täällä foorumin ylläpitoon liittyvät asiat

ViestiKirjoittaja riinuliinu » 01.02.2016 10:55

Muttei kai ne selaimen asetukset muuallakaan vaikuta tällaiseen? Kyllä mullakin muualla avautuu linkit toiseen välilehteen, enkä ainakaan tuolta tukisivustolta löytänyt tähän muuta ohjetta kuin tuon koodimuutoksen. Vai enkö vaan tajua jotain, jos Sea tiedät miten tuo tehdään niin kerro, minä olen ihan opettelun varassa näissä foorumijutuissa.

edit. Testasin, ja vaikka minulla on selaimen asetuksissa valittuna "avaa linkit uuteen välilehteen", avautuu linkki silti samaan ikkunaan.
************
riinuliinu
riinuliinu
Ylläpitäjä
 
Viestit: 75
Liittynyt: 26.12.2015 16:24

Re: Kysy täällä foorumin ylläpitoon liittyvät asiat

ViestiKirjoittaja Täti Moonika » 03.02.2016 15:54

Toiseenkin ongelmaan olen jo ehtinyt törmätä: jos viestin kirjoitus kestää kauemmin kuin muutamia minuutteja, järjestelmä saattaa heittää minut ulos niin ettei viestin lähettäminen enää onnistukaan. Uudelleen kirjautumisen jälkeen viesti on kadonnut bittiavaruuteen eikä ole muuta keinoa kuin kirjoittaa se uudelleen, ellei ole muistanut kopioida sitä leikepöydälle ennen ensimmäistä lähetysyritystä. Ellei riinuliinu osaa korjata ongelmaa, niin osaako joku neuvoa häntä?
Täti Moonika
 
Viestit: 470
Liittynyt: 18.01.2016 16:06

Re: Kysy täällä foorumin ylläpitoon liittyvät asiat

ViestiKirjoittaja riinuliinu » 03.02.2016 19:56

Oletusarvo foorumilta ulospotkaisulle pitäisi olla tunti, mutten löytänyt tuolta asetuksista kohtaa mistä sen voisi tarkistaa tai vaihtaa. Koetan huomenna saada veljeni kanssa aikataulut mätsättyä että katsoisi vähän tätäkin ongelmaa. Sisäänkirjautuessa valinta "kirjaa minut sisään automaattisesti" pitäisi estää tuon ulospotkaisun tapahtuminen, minua ei ole ulos potkaissut vielä ja valitsen tuon aina. Yleensä en kuitenkaan edes kirjaudu ulos, kun muutenkin pitää aina joka paikkaan veivata kirjautumiset ja salasanat... Jos valitseekin tuon automaattisen kirjautumisen niin sehän loppuu kun kirjautuu poistuessaan ulos.
************
riinuliinu
riinuliinu
Ylläpitäjä
 
Viestit: 75
Liittynyt: 26.12.2015 16:24

Re: Kysy täällä foorumin ylläpitoon liittyvät asiat

ViestiKirjoittaja Sea » 05.02.2016 17:41

riinuliinu kirjoitti:edit. Testasin, ja vaikka minulla on selaimen asetuksissa valittuna "avaa linkit uuteen välilehteen", avautuu linkki silti samaan ikkunaan.


No johan on, sitten en uskallakaan sanoa mitään! :oops: En ole törmännyt tuohon ongelmaan itse, koska availen linkit hiiren keskipainikkeella/rullalla uuteen välilehteen. Voi olla, että se onkin sitten phpBB-foorumin ominaisuus... Nyt kun sanot, niin olikohan tuosta joskus puhetta eräällä toisellakin foorumilla, että välilehtiasetusten säätäminen vaatii koodausta. Muisti on hyvä, mutta lyhyt!
Kuppi: DivaCup syksystä 2004, Fleurcup syksystä 2010, Nomaicup syksystä 2019.
Kierukka: Nova T 5/2009, Silver Line 6/2014-5/2018.
Avatar
Sea
 
Viestit: 327
Liittynyt: 30.12.2015 20:58

Re: Kysy täällä foorumin ylläpitoon liittyvät asiat

ViestiKirjoittaja Vieras » 10.02.2016 15:30

En oleta riinuliinun tietävän vastausta - voi olla, ettei sitä tiedä kukaan muukaan - mutta tuonpa silti ihmettelyni julki, jos joukossamme kuitenkin sattuisi olemaan joku korkeasti oppinut. Harmi, etten ehtinyt kysyä tätä tuoreeltaan, sillä nyt en muista yksityiskohtia aivan tarkasti. Hämmennyin kerran, kun olin jo lähtemässä ja vilkaisin etusivulta, keitä kaikkia oli kirjautuneena. Sen mukaan minun lisäkseni oli paikalla yksi toinen rekisteröitynyt, mutta se ei ollut kukaan, joka löytyy käyttäjälistalta! Siinä luki ensin "yahoo" ja sen perässä jotain, muistaakseni yksi tai muutama kirjain hakasulkeitten sisällä. Vakoillaanko meitä? :roll: Liittyykö tämä johonkin hakukoneeseen? Miksi kyseinen vierailu näytettiin rekisteröityneenä käyttäjänä?
Vieras
 

Re: Kysy täällä foorumin ylläpitoon liittyvät asiat

ViestiKirjoittaja Täti Moonika » 10.02.2016 15:33

^ Hups, tuo edellinen oli siis minulta. En tajunnut, etten ollut enää sisäänkirjautuneena; ihmettelin vain, miksi minulta kysyttiin vahvistuskoodia...
Täti Moonika
 
Viestit: 470
Liittynyt: 18.01.2016 16:06

Seuraava

Paluu Tervetuloa foorumille

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 7 vierailijaa

cron