Kuukuppi

Foorumin esittely. Täällä voit osallistua keskusteluun rekisteröitymättä.

Kuukuppi

ViestiKirjoittaja Oonakatariina » 15.01.2016 15:34

Moikka
Olen 13 vuotias neitsyt ja kuuakutiseni ovat juuri alkaneet. En halua tunkea siälleni tuppoa pumpulia joten olen hankkimassa kuppia.
Minkä merkkistä suosittelette, mistä kaupasta, onko vaikea laittaa ja kaikkea siihen liittyvää!!!!
Vastatkaa koska tarvitsen todellakin apua tän asian kanssa!!!! :shock:
Oonakatariina
 

Re: Kuukuppi

ViestiKirjoittaja Raunis » 15.01.2016 16:25

Heippa ja tervetuloa foorumille!

Ostin oman pienen Lunetteni 12-vuotiaana Ruohonjuuresta, hinta oli silloin jotain vähän vaille 30 euroa ja taitaa pyöriä samoissa lukemissa edelleen. Jossain välissä ostin toisen samanmerkkisen kupin, mutta tuo alkuperäinenkin on palvellut oikein hyvin nämä kuusi vuotta. Kuukupin paikoilleen asettaminen vaatii vähän harjoitusta, mutta muistaakseni ainakin itselläni alkoi sujua suhteellisen nopeasti - siihen ja moneen muuhun asiaan löytyy neuvoja Kuukuppikunnasta (sivuston ylläpito on lopetettu, mutta sen koko sisältö on arkistoitu ja siis yhä käytettävissä) :) Mulla itselläni ei ole kokemusta muista kupeista kuin Lunetesta, jota voin kyllä lämpimästi suositella, mutta suosittelen tosiaan lukemaan Kuukuppikunnan vinkkejä ja tutustumaan eri vaihtoehtoihin. Itse en rehellisesti sanottuna ole edes ihan kartalla siitä, mitä kaikkea on tarjolla :D
Jos lisäkysymyksiä herää niin me ollaan täällä!
Avatar
Raunis
 
Viestit: 85
Liittynyt: 30.12.2015 20:51
Paikkakunta: mega hese ygöne

Re: Kuukuppi

ViestiKirjoittaja riinuliinu » 15.01.2016 17:28

Moikka! Kiva kun olet löytänyt kuukupin ja tämän foorumin. Tervetuloa! Joistakin kupeista on pienempää kokoa, ehkä kannattaisi ostaa sellainen alkuun. Alkuun laitto voi olla hankalaa, mutta usein se johtuu vain jännityksestä, "osaanko minä" ja voi mietityttää, mahtuuko se kuppi edes. Useimmilla kuppi ei tunnu oikein asetettuna. Eri asettelu- ja taittelutekniikoita löydät tuolta Rauniksen linkittämästä Kuukuppikunnasta, samoin kuin muita tietoja kupeista, ja täältä meiltä voit tosiaankin kysellä lisätietoja!
************
riinuliinu
riinuliinu
Ylläpitäjä
 
Viestit: 75
Liittynyt: 26.12.2015 16:24

Re: Kuukuppi

ViestiKirjoittaja Täti Moonika » 26.03.2016 14:56

Löysitkö Oonakatariina tarvitsemasi tiedot ja saitko kupin hankituksi? Kuinka sujuu?
Täti Moonika
 
Viestit: 470
Liittynyt: 18.01.2016 16:06

Re: Kuukuppi

ViestiKirjoittaja GreenMom » 07.04.2016 07:55

Luneten 1 koon lisäksi hyvä kuukuppi nuorelle on Ladycupin pienempi koko. Se on pieni ja pehmoinen. Tosin pinnaltaan hiukan liukkaampi, sillä kupin pohjassa ne "pienet karheumat/pallot" eivät ole aivan yhtä hyvät kuin Lunetessa pohjassa olevat renkaat.

Jos tykkää taas kokeilla ulkomailta saatavaa kuukuppia, Lena cup, Claricup ja Si-bell ovat hyviä vaihtoehtoja myöskin. Ne ovat aavistuksen jopa Ladycupia pehmeämpiä, varsinkin Claricup. Sitä ajattelin tarjota omalle tyttärelleni, kun hän alkaa kyselemään saisiko hän kuukupin.
GreenMom
 
Viestit: 5
Liittynyt: 07.04.2016 07:44

Re: Kuukuppi

ViestiKirjoittaja Tanoaivo » 29.04.2016 20:42

Mun täytyy oman kokemukseni pohjalta sanoa että en välttämättä suosittelisi Ladycupia aloittelijalle siitä syystä että olen itse kokenut sen poistamisen todella hankalaksi. Materiaali on niin liukasta ja tarttumista auttavat pallerot pohjassa täysin hyödyttömät. Olen kupitellut pian kymmen vuotta ja kokeillut monia eri kuppeja ja uskallan väittää ettei vika ole tekniikassani, en vaan saa kupista pitävää otetta kun se on niin liukas.
Tanoaivo
Ylläpitäjä
 
Viestit: 104
Liittynyt: 27.12.2015 01:03

Re: Kuukuppi

ViestiKirjoittaja Saaga87 » 02.05.2016 20:27

En minäkään suosittelisi Ladycupia aloittelijalle, koska sen poistaminen on hankalampaa liukkaan pinnan vuoksi. Lisäksi muodostaa mielestäni aika voimakkaan alipaineen, jonka tasaaminen saattaa olla haasteellista kupin pehmeän pohjan ja jäykähkön yläreunan vuoksi. Ladycupissa ehdottomasti plussaa on, että jäykkyytensä vuoksi avautuu todella helposti. Ehdottomasti kuitenkin suosittelisin Divaa, on malliltaan aika pitkä kuppi, mutta todella helppo poistaa.
Saaga87
 
Viestit: 4
Liittynyt: 16.04.2016 22:58

Re: Kuukuppi

ViestiKirjoittaja Yaya » 21.05.2016 09:59

Hei! Vanhassa foorumissa oli palsta osto- ja myynti-ilmoituksille, onko sellaista ajateltu tähän foorumiin? Mulla ois Luneten isompi koko myytävänä, sovitettu kerran ja todettu liian isoksi, jonka jälkeen desinfioitu... Helsingin Kalliossa. En ota nokkiini jos poistatte tämän viestin siinä tapauksessa että ilmoituspostauksia ei haluta. :)
Yaya
 

Re: Kuukuppi

ViestiKirjoittaja riinuliinu » 24.05.2016 06:36

Yaya kirjoitti:Hei! Vanhassa foorumissa oli palsta osto- ja myynti-ilmoituksille, onko sellaista ajateltu tähän foorumiin? Mulla ois Luneten isompi koko myytävänä, sovitettu kerran ja todettu liian isoksi, jonka jälkeen desinfioitu... Helsingin Kalliossa. En ota nokkiini jos poistatte tämän viestin siinä tapauksessa että ilmoituspostauksia ei haluta. :)


Hei! Laitoin yleiseen keskusteluun ketjun kuukautissuojien myyntiä varten, voit laittaa sinne ilmoituksesi.
************
riinuliinu
riinuliinu
Ylläpitäjä
 
Viestit: 75
Liittynyt: 26.12.2015 16:24

Re: Kuukuppi

ViestiKirjoittaja Vieras » 24.07.2019 14:27

Onko jollakulla kokemusta Merula kuukautiskupista? Miten paljon eroaa muista, kannattaako kokeilla jos muiden kanssa ei suju? (Saksalainen kaveri suositteli, mutta ei osannut verrata muihin kun ei ole muita käyttänyt.)
Vieras
 


Paluu Tervetuloa foorumille

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 13 vierailijaa

cron