Mitä teit tänään ensimmäistä kertaa elämässäsi?

Keskustelua kaikesta maan ja taivaan välillä. Voit lukea viestejä rekisteröitymättä mutta osallistuaksesi keskusteluun sinun täytyy rekisteröityä.

Re: Mitä teit tänään ensimmäistä kertaa elämässäsi?

ViestiKirjoittaja Leenuli » 17.04.2018 16:49

Kaverini tilaa kuituja jostain englantilaisesta nettikaupasta, hän on lampaanvillan lisäksi kehrännyt laaman- ja jakinvillasta, kashmirista, maitokuidusta, nokkosesta, pellavasta ja erilaisista sekoituksista (esim. silkki-villa). Hän oli myös tilannut jonkinlaisen yllätyspussin, jossa oli kaikenlaisia erien loppuja yms. Siitä sain kasan villaa, jossa oli kolmea eri väriä valmiiksi pestynä ja karstattuna. Toisesta yrityksestä tuli jo melkein 40 metriä, mutta kierre jäi aika löysäksi. Kyllä siitä silti pystyy neulomaan, ehkä tänä iltana ehdin kokeilla! Kyseisellä kaverillani on myös samojedi-koira, jonka villaa hän on myös käyttänyt käsitöissään. Olen kyllä tosi innoissani tästä uudesta aluevaltaulsesta. Minulle värttinällä kehrääminen sopii oikein hyvin, rukkia olisi vähän hankala saada mahtumaan meidän asuntoon, mutta värttinä ei vie tilaa!
Leenuli
 
Viestit: 220
Liittynyt: 30.12.2015 22:19
Paikkakunta: Naapurimaa

Re: Mitä teit tänään ensimmäistä kertaa elämässäsi?

ViestiKirjoittaja Erihanna » 25.11.2018 17:28

Tein itse rasvatankoja linnuille ruoaksi. Jemmasin aikanaan kaappeja siivotessa kaikki ylivuotiset kuivapähkinät, - hedelmät ja mantelilastut purkkiin. Nyt täytin neljä maitopurkkia niillä, kaadoin päälle rasvaöljyseoksen ja vein pihalle jähmettymään. Katotaan mitä tulee! Ohjeissa käskettiin käyttää joko talia tai kookosrasvaa ja kasviöljyä 1:1-suhteessa. Pihinä ostin munkinpaistorasvaa, ja laitoin sitä ja öljyä suhteessa 2:1, koska munkkirasvassa oli jo jonkin verran kasviöljyä mukana. Nyt jännään, tuleeko siitä mittään...
Erihanna
 
Viestit: 328
Liittynyt: 01.01.2016 12:54

Re: Mitä teit tänään ensimmäistä kertaa elämässäsi?

ViestiKirjoittaja älinä » 19.01.2019 19:31

Erihanna kirjoitti:Tein itse rasvatankoja linnuille ruoaksi. Jemmasin aikanaan kaappeja siivotessa kaikki ylivuotiset kuivapähkinät, - hedelmät ja mantelilastut purkkiin. Nyt täytin neljä maitopurkkia niillä, kaadoin päälle rasvaöljyseoksen ja vein pihalle jähmettymään. Katotaan mitä tulee! Ohjeissa käskettiin käyttää joko talia tai kookosrasvaa ja kasviöljyä 1:1-suhteessa. Pihinä ostin munkinpaistorasvaa, ja laitoin sitä ja öljyä suhteessa 2:1, koska munkkirasvassa oli jo jonkin verran kasviöljyä mukana. Nyt jännään, tuleeko siitä mittään...


Miten kävi?
älinä
 
Viestit: 206
Liittynyt: 22.01.2016 11:01

Re: Mitä teit tänään ensimmäistä kertaa elämässäsi?

ViestiKirjoittaja Erihanna » 19.01.2019 23:16

^Hyviä tuli, tein jo toistekin ja tarvikkeet on kolmanteenkin satsiin. Pihan linnut rakastavat noita itse tehtyjä rasvatankoja. Ja oravat... mutta onneksi ovat sen verran pitkässä narussa, että oravalle ei ihan helposti herkkua heru. Jopa tikka kävi naputtelemassa rasvatankoa muutamana päivänä.
Erihanna
 
Viestit: 328
Liittynyt: 01.01.2016 12:54

Re: Mitä teit tänään ensimmäistä kertaa elämässäsi?

ViestiKirjoittaja Raunis » 06.06.2019 11:16

Vastaanotin opiskelupaikan yliopistossa! Musta tulee isona kansanmusiikin maisteri!
Avatar
Raunis
 
Viestit: 85
Liittynyt: 30.12.2015 20:51
Paikkakunta: mega hese ygöne

Re: Mitä teit tänään ensimmäistä kertaa elämässäsi?

ViestiKirjoittaja Täti Moonika » 06.06.2019 11:49

Onnea Raunis!
Täti Moonika
 
Viestit: 470
Liittynyt: 18.01.2016 16:06

Re: Mitä teit tänään ensimmäistä kertaa elämässäsi?

ViestiKirjoittaja Mewril » 07.06.2019 13:14

Onnea Raunis! Miten hieno uutinen <3
Mun ystävä soitti mulle sun biisiä sillee "tää on huikea, ootko kuullut!?" ja mä olin et joo, oon, tää nuori nainen on kasvanut jo pitkän polun ja on tosi lahjakas!

Mä uin tällä viikolla ekaa kertaa kroolia altaanmitan ilman sekoilua. Kuinka siistiä kun se vaan sujui, hengitystekniikka on nimittäin ollut tosi vaikeaa oppia.
Mewril
 
Viestit: 455
Liittynyt: 06.01.2016 22:14

Re: Mitä teit tänään ensimmäistä kertaa elämässäsi?

ViestiKirjoittaja Raunis » 17.06.2019 14:09

Kiitos Täti Moonika ja Mewril! <3 Musta on myös aina superhauskaa kuulla tarinoita siitä kun mun musiikkia on kuunteluttanut joku muu kuin minä itse :D (Käytän nyt tilaisuuden hyväkseni ja mainitsen ohimennen et julkaisin siis levyn huhtikuussa jännää jännää!) Mutta tosi villiä kyllä ajatella, miten ison osan elämästäni oon pyörinyt kuukuppifoorumilla enemmän tai vähemmän aktiivisesti ja mitä kaikkea tähän on mahtunut!
Avatar
Raunis
 
Viestit: 85
Liittynyt: 30.12.2015 20:51
Paikkakunta: mega hese ygöne

Re: Mitä teit tänään ensimmäistä kertaa elämässäsi?

ViestiKirjoittaja Shaith » 18.06.2019 11:55

Kuuntelin tänään ekaa kertaa Rauniksen levyä! ;)

Eli kannatti mainostaa. Miten ihanaa! Tykkään myös tosi kovasti Rauniksen äänestä.
Shaith
 
Viestit: 59
Liittynyt: 30.12.2015 20:51

Re: Mitä teit tänään ensimmäistä kertaa elämässäsi?

ViestiKirjoittaja Sea » 29.06.2019 21:49

Osallistuin Pride-marssille! :)
Kuppi: DivaCup syksystä 2004, Fleurcup syksystä 2010, Nomaicup syksystä 2019.
Kierukka: Nova T 5/2009, Silver Line 6/2014-5/2018.
Avatar
Sea
 
Viestit: 327
Liittynyt: 30.12.2015 20:58

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 21 vierailijaa

cron