Reseptit ja ruokavinkit

Keskustelua kaikesta maan ja taivaan välillä. Voit lukea viestejä rekisteröitymättä mutta osallistuaksesi keskusteluun sinun täytyy rekisteröityä.

Reseptit ja ruokavinkit

ViestiKirjoittaja Sea » 06.07.2016 17:31

Olisi kiva kuulla hyviä vinkkejä arkiruokaan, ja miksei juhlaankin! Olen vähentänyt hiilareita ja vehnää viime aikoina, ja suosikkiruoaksemme on tästä huolimatta muodostunut pitsa! :D Olemme jo pitkään mieheni kanssa tehneet pitsapohjan aina karppaus.infon reseptillä, joka pohjautuu rahkaan, kananmunaan ja juustoraasteeseen. Ohje on hyvä, vaikka nimi onkin tuollainen typerä "vyötärönmetsästäjän pitsapohja"! Eilen kokeilimme ensi kertaa myös kukkakaalipitsaa. Ainakin tämä versio, johon kukkakaalit keitetään ja muusataan ihan hienoksi, onnistui hyvin myös pakastekukkakaalista. Safkatutkan kukkakaalipitsapohja. Vaikka murskasin kukkakaalit vähän huolimattomasti (niin että pitsapohjaan jäi joitakin palasia), niin pitsassa ei ollut etäistäkään kukkakaalin makua tai olemusta. Pohja oli mielestäni tosi hyvä. Tuolla Safkatutkassa näkyi muutama muukin kiinnostava resepti.

Olemme myös tehneet lupiinijauhoista leipiä muffinsivuuassa, ja leivistä on tullut tosi hyviä! Äitini reseptillä. :) Ne on käteviä välipaloja ja aamupaloja, kun en joka aterialla jaksaisi mättää pelkkää kananmunaakaan. Lisäksi on tullut kokeiltua monenlaisia uusia ruokia ja reseptejä, niistä enemmän ensi kerralla.

Millaisia ruokia teillä yleensä syödään?
Kuppi: DivaCup syksystä 2004, Fleurcup syksystä 2010, Nomaicup syksystä 2019.
Kierukka: Nova T 5/2009, Silver Line 6/2014-5/2018.
Avatar
Sea
 
Viestit: 327
Liittynyt: 30.12.2015 20:58

Re: Reseptit ja ruokavinkit

ViestiKirjoittaja Täti Moonika » 08.07.2016 13:06

^ Tuo kukkakaalipitsapohja vaikuttaa kiinnostavalta, mutta resepti on idioottimaisella tavalla esitetty. Kuinka paljon on yksi kukkakaali? Nehän ovat hirveän eri kokoisia. Ja kun olen pakastanut oman kasvimaan kukkakaaleja, olen tehnyt sopivia annospusseja eikä minulla ole aavistustakaan, kuinka moneen pussiin olen jakanut ison tai montako pientä olen laittanut samaan pussiin... Saisiko siis suuntaa-antavan määrän painomittana?
Täti Moonika
 
Viestit: 470
Liittynyt: 18.01.2016 16:06

Re: Reseptit ja ruokavinkit

ViestiKirjoittaja Sea » 08.07.2016 14:58

Minustakin tuo resepti oli aika viitteellinen! Luulen, että tarkalla määrällä ei ole juuri väliä. :) Laitoimme kaupan pakastekukkakaalia 450 g pussin, mutta koko pellillisen pitsaa tehdessä kannattaa tehdä tupla-annos. Siis tuplata myös muut aineet kuin tuo kukkakaali, mielestäni 450 g pakastekukkakaalia riitti oikein hyvään tulokseen tuon ohjeen muiden mittojen kanssa.
Kuppi: DivaCup syksystä 2004, Fleurcup syksystä 2010, Nomaicup syksystä 2019.
Kierukka: Nova T 5/2009, Silver Line 6/2014-5/2018.
Avatar
Sea
 
Viestit: 327
Liittynyt: 30.12.2015 20:58


Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 19 vierailijaa

cron