Kuukupit

Keskustelua kaikesta maan ja taivaan välillä. Voit lukea viestejä rekisteröitymättä mutta osallistuaksesi keskusteluun sinun täytyy rekisteröityä.

Re: Kuukupit

ViestiKirjoittaja memma » 30.07.2017 16:21

Olin kaverin polttareissa, johon oli tilattu seksiväline-esittely (siis "kotikutsut" Tupperware-tyyliin :lol: ). Esittelijällä oli valikoimissaan myös Lunette-kuukuppia, ja taisipa siellä yleisöstä yksi jos toinenkin kiinnostua ja ehkä tilatakin kupin, jee! Ja porukasta jopa löytyi toinenkin käyttäjä, ihan yllätyin. Saatiin melkein kilpaa kehua kuukupin hyötyjä :D (Näinköhän se toinen onkin täällä keskustelupalstalla...)
memma
 
Viestit: 173
Liittynyt: 30.12.2015 21:00

Re: Kuukupit

ViestiKirjoittaja memma » 20.08.2017 10:08

Säätämä kirjoitti:Mitäs kaikkea vinkkejä niitä oli haisulikupeille? Olen ostanut kaksi erikokoista Lunettea, jotka ovat lyhyen käytön jälkeen molemmat alkaneet haista todella ällöttävälle. En harrasta mitään säännöllistä kuppien keittelyä, mutta pesen Lactolinella jne. Olen hajuongelman takia kyllä keittänyt noita kuppeja ja kylvettänyt etikassa, mutta ei auta. Minulla on nyt käytössä vuodesta 2006 palvellut Divacup, ja sen kanssa tätä hajuongelmaa ei ole.

En jostain syystä pääse lukemaan vanhaa foorumia, siellä varmaan olisi ollut pilvin pimein vinkkejä. :(


Jokohan Säätämä löysi kikkoja?
Tässä ainakin suora kopiointi Kuukuppikunnan käytännön kikoista:
Kupin liottaminen muutaman tunnin ajan kylmässä vedessä, johon on lisätty runsaasti kupinpesunestettä.
Kupin keittäminen useampaan otteeseen. Keittoveteen voi myös lisätä etikkaa.
Etikkavedessä liottaminen yön yli — 1 osa omenaviinietikkaa, 9 osaa vettä. Myös sitruunavettä voi kokeilla.
Kupin ilmareikien tarkistaminen, ovathan ne varmasti puhtaat?
Desinfiointiaineessa (esim. Neo-Amisept) liottaminen yön yli.
Kupin tuulettaminen vähintään parin päivän ajan, eli säilytyspussin sijaan kuppi jätetään vaikka kylpyhuoneen hyllylle pussinsa päälle. Myös säilytys kannettomassa astiassa voi toimia.
Haju voi johtua myös pesunesteestä, jolloin pesunestemerkin vaihtaminen tai pesunesteen käytön lopettaminen voi auttaa.

Itselläni on tummumisongelma. Vanha Lunetteni tummui järkyttäväksi enkä sille kokeillutkaan mitään kikkoja.
Nyt uusikin Lunetteni alkaa olla melko tumma, mitenhän tuo aiemmin tässä ketjussa mainittu soodahinkkaus toimii? Siis paljonko soodaa ja sekoitetaanko siihen vettä ja sitten hinkataan kuppia seoksella?
memma
 
Viestit: 173
Liittynyt: 30.12.2015 21:00

Re: Kuukupit

ViestiKirjoittaja Säätämä » 26.08.2017 14:42

^Ah, kiitos memma! Laitankin heti vinkit kokeiluun, josko kupeistani tulisi käyttökelpoisia vielä. :)
Säätämä
 
Viestit: 104
Liittynyt: 03.07.2017 13:34

Re: Kuukupit

ViestiKirjoittaja Mewril » 29.08.2017 13:49

Mä kastelen kupin, laitan soodaa kupinjynssäyshammasharjaan ja jynssään sillä. Lisätään soodaa jos tarvis. Huuhdellaan lopuksi hyvin. Myös puutikkua käytän reikien yms. puhdistamisessa ja välillä jynssäysapuna.
Mewril
 
Viestit: 455
Liittynyt: 06.01.2016 22:14

Re: Kuukupit

ViestiKirjoittaja Erihanna » 12.11.2017 10:07

Tiesittekö?

Lunette tekee yhteistyötä hyväntekeväisyysjärjestön kanssa, jotta Afrikan isoimmassa slummissa Keniassa tytöt saavat ilmaiset kuukautiskupit. Kuukautiset voivat estää sielläpäin mm. koulunkäynnin, joten tämä on ihan RAUTAA!
https://www.karjalainen.fi/uutiset/uuti ... aisyydesta

Lunette on kyllä sellainen menestystarina, josta soisi puhuttavan enemmänkin. <3
Erihanna
 
Viestit: 328
Liittynyt: 01.01.2016 12:54

Re: Kuukupit

ViestiKirjoittaja ampiainen » 05.01.2018 11:35

Hankin vihdoinkin, pitkän pähkäilyn jälkeen, isomman kupin (Lunette 2) runsaammille vuotopäiville. Tähän asti on käytössä ollut vain pienempi Lune. Isompi kuppi näytti melkein pelottavan isolta, mutta ei onneksi käytössä tuntunut mitenkään liian kookkaalta, tosin yhtään pidempi olisi jo ehkä epämukava. Uusi kuppi on vanhaan verrattuna tosi jäykkä ja aukeaa hyvin, toisaalta pois ottaminen oli vaikeaa ja melkein jopa kivuliasta juuri tuon reunan jäykkyyden takia. Mutta eikös toi kuppi pehmene ajan mittaan käytössä?
ampiainen
 
Viestit: 24
Liittynyt: 23.05.2016 20:58

Re: Kuukupit

ViestiKirjoittaja Mewril » 05.01.2018 13:46

^Mun Lunette on edelleen ärsyttävän jäykkä, mutta mun eka kuppi onkin diva. Jos olen muistanut huoltaa sen, niin diva on aina ykkösvalinta. Tosin hormonien takia mulla on nykyisin epäsäännölliset menkat, niin käyttöä on ollut aika vähän. Mut diva ei ole sattunut koskaan, Lunette painaa välillä vaikka se olisi paikallaan.
Mewril
 
Viestit: 455
Liittynyt: 06.01.2016 22:14

Re: Kuukupit

ViestiKirjoittaja ampiainen » 07.01.2018 13:19

Okei... Ei toi isompi kuppi onneksi muuten tunnu ollenkaan, pois ottaessa on vaan vaikea tasata paine reunan jäykkyyden takia ja ulos vetäessä pitää vähän taittaa reunaa, jäykän kupin pois ottaminen "kokonaisena" tuntui hieman ikävältä. Pikkulune on vuosien saatossa jonkun verran pehmentynyt, elän toivossa että tälle isolle käy lopulta samoin.
ampiainen
 
Viestit: 24
Liittynyt: 23.05.2016 20:58

Re: Kuukupit

ViestiKirjoittaja Mewril » 25.06.2018 20:57

Lunetella on muuten myynnissä myös pimppikoruja! https://fi.lunette.com/products/pride-t ... ukaulakoru
Mewril
 
Viestit: 455
Liittynyt: 06.01.2016 22:14

Re: Kuukupit

ViestiKirjoittaja älinä » 16.08.2018 20:29

Mewril kirjoitti:Lunetella on muuten myynnissä myös pimppikoruja! https://fi.lunette.com/products/pride-t ... ukaulakoru


Aika upeita muuten!
älinä
 
Viestit: 206
Liittynyt: 22.01.2016 11:01

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 24 vierailijaa

cron