Kiukkuketju

Keskustelua kaikesta maan ja taivaan välillä. Voit lukea viestejä rekisteröitymättä mutta osallistuaksesi keskusteluun sinun täytyy rekisteröityä.

Re: Kiukkuketju

ViestiKirjoittaja Täti Moonika » 02.01.2017 17:54

Pöh. Ei mitään isoja asioita, mutta ärsyttää, kun pikkuharmit kasaantuvat.

Tänään on orkesteripäivä, eli piti ajaa kaupunkiin. Lähtiessä huomasin hukanneeni auton avaimen. Todennäköisesti se on pudonnut taskustani, kun liikuin kylällä polkupyörällä. Muuten olisin mennyt heti etsimään sitä paikoista, joissa olin käynyt, mutta halusin ehtiä kaupunkiin ennen kuin halpoja päästömittauksia tekevä autokorjaamo menee kiinni. (Olen jo parina vuonna käynyt siellä ennen katsastusta ihan ilman ajanvarausta.) Otin siis käyttöön vara-avaimen, joka on hiukan vääntynyt. Sen kanssa pitää olla hyvin varovainen, ettei se vain katkea virtalukkoon, ja tavaroiden kuormausta vaikeuttaa se, että saan sillä auki ainoastaan kuskin oven.

Korjaamo olikin ilmeisesti lopettanut toimintansa, joten jäin ilman päästömittausta. Olin aikonut seuraavaksi ostaa Prismasta lamppuöljyä, kun se on matkalla orkesteriin mennessä, mutta laskeskelin ehtiväni kauppahallin suutariin teettämään uutta autonavainta, jos jätän Prisman väliin. Suutari olikin tämän viikon kiinni eikä Prismaan asti kannattanut enää palata. Kävin sitten Tokmannilla, mutta en tykännyt heidän valikoimiinsa kuuluvasta lamppuöljystä. Ärh. Toivottavasti vielä löydän sen alkuperäisen avaimen!
Täti Moonika
 
Viestit: 470
Liittynyt: 18.01.2016 16:06

Re: Kiukkuketju

ViestiKirjoittaja memma » 14.02.2017 23:05

Ääh! Mä osaan olla yksi hoppakoura!
Onnistuin tiputtamaan älypuhelimeni lattialle, taas. Ei siinä mitään, se on pudonnut ennenkin, mutta kun siinä oli alle kuukausi sitten vaihdettu uusi näytönsuojalasi, jonka mies varta vasten tilasi eBaysta. Ja se halkesi keskeltä ja reunasta pienille säröille. :x Kiukuttaa! Puhelin on pari vuotta vanha ja edellinen näytönsuoja kesti koko sen ajan putoamisia ja kolhuja halkeamatta, vain nurkkiin tuli pieniä rokamia. Ja sitten tämä uusi halkeaa melkein heti! Voiko näissä olla niin isoja laatueroja, vai sattuiko luuri nyt vaan tippumaan sellaisessa kulmassa että onnistui halkaisemaan kerralla kunnolla, tiedä häntä. Onneksi näitä tietty saa uusia (Suomestakin), eikä itse näyttö ole vaurioitunut, mutta kiukuttaa silti kun onnistuu rikkomaan jotain näin uutta.
memma
 
Viestit: 173
Liittynyt: 30.12.2015 21:00

Re: Kiukkuketju

ViestiKirjoittaja Tanoaivo » 05.03.2017 12:12

^Olen itse ainakin huomannut että noiden eBayn suojien laatu voi vaihdella paljonkin, ja ennen kaikkea se asentaminen itse on ollut todella hermoja raastavaa kun aina jää joku karva väliin :D Mulla on puhelimessa nyt jossain liikkeessä asennettu suojalasi, maksoi muistaakseni 10 tai 15 euroa asennuksineen ja sillä oli vuoden takuu. Olen tiputellut puhelintani vaikka minkälaisille alustoille ja lasi on pysynyt melko ehjänä. Reunoista on lohkeillut muutama ihan pieni sirpale, mutta ei edes koko lasin vahvuisena vaan lasi on ikään kuin ohentunut noiden lommojen kohdalta, eli näyttö on edelleen suojassa. Yhdessä kulmassa on ihan rehellinen halkeama joka menee lasin poikki, mutta kaikki lasin palat ovat edelleen tiukasti paikoillaan.
Tanoaivo
Ylläpitäjä
 
Viestit: 104
Liittynyt: 27.12.2015 01:03

Re: Kiukkuketju

ViestiKirjoittaja Erihanna » 05.03.2017 13:28

^Mä vaihdatin syksyllä puhelimeeni näytön, kun onnistuin pudottamaan kirjahyllystä lattialle niin, että alaosa näytöstä meni säröille ja mm. kirjoittaminen ei onnistunut kun näppis sekoili koko ajan. Maksoi 160 e (puhelin maksoi uutena vaille 400 e). En laitattanut vaihdossa näytönsuojalasia, koska muistelin sellaisen olevan kaapissa. En kuitenkaan jaksanut etsiä meidän sekalaista sälää sisältävästä kaapista ihan heti niitä kuoria...

Lapsi oksensi puhelimen suojakuoret, joten pidin puhelinta ilman mitään suojaa. Ja nyt sitten pudotin puhelimeni uudestaan. Näyttö meni vaihteeksi ylälaidasta pitkittäin rikki. Ei haittaa siis niin paljon käytössä. Tämän inspiroimana jaksoin kaivella kaapista suojalasinkin, jonka liimasin rikkoutuneen näytön päälle. Jospa tällä vielä vuoden tai enemmänkin menisi.

Et silleen. On tämä joskus vähän tämmöstä, että miettii, että onko sitä ihan järkevä aikuinen kun töhöilee mitä sattuu.
Erihanna
 
Viestit: 328
Liittynyt: 01.01.2016 12:54

Re: Kiukkuketju

ViestiKirjoittaja Täti Moonika » 24.05.2017 11:09

KELA!! :evil: Sehän palvelee nykyään käytännössä vain verkossa - siis silloin kun palvelee. Tänään olisi taas aika tehdä "työttömyysajan ilmoitus". Normaaliviikolla saisin päivärahat perjantaina, mutta helatorstain takia pitää sinnitellä viikonlopun yli. Siihen olin jo henkisesti varautunut. Sen sijaan en ollut varautunut siihen, että Kelan asiointipalvelussa on huoltokatko, koska tunnistautuminen ei toimi. Ellei lomakkeen täyttö onnistu tänään, pääsen koneelle vasta perjantaina ja rahojen saaminen venyy tiistaihin asti. Ellei pelastuksena olisi osuuskaupan ylijäämänpalautusten maksu jo tällä viikolla, söisin muutaman päivän pelkkiä kynsiä.
Täti Moonika
 
Viestit: 470
Liittynyt: 18.01.2016 16:06

Re: Kiukkuketju

ViestiKirjoittaja älinä » 30.05.2017 17:17

Kyllä riepoo tää foorumin uus salasanakäytäntö :evil: Ok, ärsyttää spämmibotitkin, mutta kun en ikinä muista sitä salasanaa eli en pääse vaihtamaan salasanaa ennenkuin tilaan uuden sähköpostiin... Ja kun en tahdo ikinä löytää sitä perkeleen namiskaa, mistä sen saa tilattua, niin taas piti tuolla fb-ryhmässä purkaa pahaa oloa ja levittää angstia viattomillekin :oops: Sori!!
älinä
 
Viestit: 206
Liittynyt: 22.01.2016 11:01

Re: Kiukkuketju

ViestiKirjoittaja Erihanna » 30.05.2017 17:57

^Mä tulin facebookin innoittamana lukemaan, että mitä jännää aiot kirjoittaa tänne ja löysin vaan tämän angstipostauksen. :lol: Pitää kirjoittaa muitakin kuulumisia!!!
Erihanna
 
Viestit: 328
Liittynyt: 01.01.2016 12:54

Re: Kiukkuketju

ViestiKirjoittaja älinä » 04.06.2017 21:36

Erihanna kirjoitti:^Mä tulin facebookin innoittamana lukemaan, että mitä jännää aiot kirjoittaa tänne ja löysin vaan tämän angstipostauksen. :lol: Pitää kirjoittaa muitakin kuulumisia!!!


Sori! Olin liian kiukkuinen kirjoittaakseni muuta :lol: Yritin lkyllä, tuli vaan hirveää vinkumista :lol:
älinä
 
Viestit: 206
Liittynyt: 22.01.2016 11:01

Re: Kiukkuketju

ViestiKirjoittaja Täti Moonika » 22.06.2017 13:34

Pitihän se arvata, että kesäflunssa iski juuri kun jotain kivaa oli suunnitteilla. Kaveri tulee satojen kilometrien päästä, mutta ainakin savusaunailta tuttavapariskunnan kanssa on tältä juhannukselta peruttu. Lavatansseissakaan en ole ollut moneen vuoteen; saa nähdä olenko lauantaina kyllin hyvässä kunnossa lähteäkseni. Ärsyynnyn myös omaan itseeni: on aika kiittämätöntä kiukutella huvitusten menetyksestä, kun pitäisi olla iloinen etten sairastunut silloin kun kasvimaan muokkaus oli vielä kesken. Nyt kasvit kyllä pärjäävät jonkin aikaa hoitamattakin.
Täti Moonika
 
Viestit: 470
Liittynyt: 18.01.2016 16:06

Re: Kiukkuketju

ViestiKirjoittaja Täti Moonika » 17.09.2017 23:57

Työkkärin nerokas sähköinen järjestelmä! :evil: Automaatti oli lähettänyt minulle selvityspyynnön siitä, kuinka olen toteuttanut työnhakusuunnitelmaani. Päivärahan saamiseksi työkkärin piti kirjoittaa Kelalle uusi työvoimapoliittinen lausunto. Lähetin selvityksen jo kaksi päivää ennen määräaikaa. Virkailija soitti minulle ja kaikki oli kunnossa. Ei hän mitään kirjallista selvitystä olisi vaatinutkaan, mutta kirje tosiaan lähti minulle automaattisesti (ilmeisesti jonkin määräajan jälkeen). Tämän seurauksena - kas kummaa! Pankkitilini saldo näytti perjantaina oudon pieneltä. Kela oli maksanut vain puolet normaalista päivärahasta, koska se odotti loppuajalta uutta työvoimapoliittista lausuntoa. Tällä kertaa en joutunut pulaan viivästyksen vuoksi, mutta olisin hyvin voinut joutua. Eikö niitä perkeleen selvityksiä mitenkään voi ajoittaa sopivaan vaiheeseen suhteessa päivärahan maksuun?
Täti Moonika
 
Viestit: 470
Liittynyt: 18.01.2016 16:06

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 18 vierailijaa

cron