Kysy Kirstiltä/Torstilta/Walter de Campilta

Keskustelua kaikesta maan ja taivaan välillä. Voit lukea viestejä rekisteröitymättä mutta osallistuaksesi keskusteluun sinun täytyy rekisteröityä.

Re: Kysy Kirstiltä/Torstilta/Walter de Campilta

ViestiKirjoittaja starz » 21.03.2016 22:20

^ Hyvin voi konepestä, mutta jos pelkkiä kumiosia tarvitsee putsata, olen kuullut kynsilakanpoistoainetta kehuttavan. Nauhoja olen itse liottanut lisäksi pesualtaassa kloriitissa.
starz
 
Viestit: 22
Liittynyt: 31.12.2015 23:52

Re: Kysy Kirstiltä/Torstilta/Walter de Campilta

ViestiKirjoittaja Hannibal » 22.03.2016 09:05

Ihmesienellä lähti omien tennareiden valkoiset reunakumit kuin uusiksi. Nahkaa kun ovat muuten.
Hannibal
 
Viestit: 16
Liittynyt: 31.12.2015 21:02

Re: Kysy Kirstiltä/Torstilta/Walter de Campilta

ViestiKirjoittaja sunrise » 22.03.2016 21:27

Ihmesientä ei kyllä löydy valikoimista, mutta kloriittia ja kynsilakanpoistoainetta kyllä.
Ja ne valkoiset kumiosat tuntuu likaantuvan tosi nopeasti. Kengät ollut kaksi viikkoa käytössä
ja nyt jo muuttuneet liasta tummemmiksi ja ajattelin, että mitäs jos antaa lian vaan lisääntyä,
niin jossain vaiheessa se ei sitten lähdekkään pois. Ns.vain pinttyy pintaan kiinni.
Itse olen jotenkin muuten niin laiska pesemään koko kenkiä vähän väliä.
Avatar
sunrise
 
Viestit: 97
Liittynyt: 31.12.2015 15:58

Re: Kysy Kirstiltä/Torstilta/Walter de Campilta

ViestiKirjoittaja riinuliinu » 24.03.2016 17:02

Kumi ei välttämättä tykkää liuottimista tai kloorista. En osaa varmaksi kyllä sanoa. Konepesun ne varmaan kestäisivät paremmin jos ei ole kovin kuuma pesu eikä linkoa kovaa (mutta en tästäkään osaa varmaksi sanoa, jotain kumipohjakenkiä ammoin pesin kyllä koneessa mutta tennareita mulla ei ole).
************
riinuliinu
riinuliinu
Ylläpitäjä
 
Viestit: 75
Liittynyt: 26.12.2015 16:24

Re: Kysy Kirstiltä/Torstilta/Walter de Campilta

ViestiKirjoittaja sunrise » 24.03.2016 19:49

^Riinuliinu.
Todellakin se kumi ei ole mitään kovin kovaa seosta vaan pehmeää, eli kenties voi kovemmat
aineet alkaa syövyttämään tai ainakin haurastuttaa sitä.
Ja konepesu voi helposti liian kuumana aukoa ne liimaukset auki.
Pitäis kenties kokeilla ruokasoodaa, sitä kun kehotetaan usein kokeilemaan vähän siihen sun tähän :D
Kloriittia pelkään kuitenkin hieman kenkiin laittaa, koska kengät on muuten tummansiniset, niin jos
vahinko tapahtuu, niin se sininenväri on vain muisto.
Avatar
sunrise
 
Viestit: 97
Liittynyt: 31.12.2015 15:58

Re: Kysy Kirstiltä/Torstilta/Walter de Campilta

ViestiKirjoittaja starz » 24.03.2016 23:30

^ Ei kloriittia kenkiin, vaan nauhoihin! :D Ei ne kumien pinttymät oikein saippuavedellä lähde, paitsi ehkä tosiaan jollain kovalla hankauksella.
starz
 
Viestit: 22
Liittynyt: 31.12.2015 23:52

Re: Kysy Kirstiltä/Torstilta/Walter de Campilta

ViestiKirjoittaja memma » 26.03.2016 06:53

Meillä mies putsaa tennarityylisten kenkien valkeat akaosat viikoittain Turtle Wax kumi- ja muovikiillokkeella. Sillä se taisi pelastaa minunkin halpistennarit pinttymiltä. Kyseessä siis tosiaan autonhoitotuote, mutta toimii näköjään muuallakin :)
memma
 
Viestit: 173
Liittynyt: 30.12.2015 21:00

Re: Kysy Kirstiltä/Torstilta/Walter de Campilta

ViestiKirjoittaja Täti Moonika » 26.03.2016 14:00

Koska käytän nettiä normaalisti julkisilla koneilla eikä oma, työskentelyyn käyttämäni tietokone ole missään yhteydessä muihin koneisiin (edes muistitikun välityksellä), minun ei ole koskaan tarvinnut perehtyä erilaisiin virustorjuntaohjelmiin ja palomuureihin. Nyt olen aika epäileväinen kaverini koneella, sillä hän ei yleensä tajua näistä yhtään enempää kuin minäkään. Kone huomauttelee vähän väliä suojaamattomuudesta ja kun sanoin siitä, kaveri rauhoitteli, että virustorjunta ja palomuuri kuuluvat hänellä liittymän kuukausimaksuun. Mutta eikö käyttäjän sitten tarvitse itse huolehtia päivitysten tekemisestä? Kun kone siis seuraavan kerran ehdottaa suojauksen päivitystä, niin kummasta on kysymys: 1) päivitys on tehtävä, jotta maksuun kuuluva suoja olisi ajantasalla vai 2) päivitystä ei missään tapauksessa pidä tehdä, koska kyseessä on huijaus?
Täti Moonika
 
Viestit: 470
Liittynyt: 18.01.2016 16:06

Re: Kysy Kirstiltä/Torstilta/Walter de Campilta

ViestiKirjoittaja sunrise » 26.03.2016 17:04

Täti Moonika ^^
Vastaus on eka vaihtoehto, jos ei ole automaattiset päivitykset käytössä, niin ne pitää tehdä
sitten mauaalisesti, kuten kone niin muistuttelee.
Avatar
sunrise
 
Viestit: 97
Liittynyt: 31.12.2015 15:58

Re: Kysy Kirstiltä/Torstilta/Walter de Campilta

ViestiKirjoittaja starz » 26.03.2016 23:10

Windows 8 ja siitä ylöspäin ei myöskään tarvitse ylimääräistä viruksentorjuntaa, vaikka niitä helposti koneiden ja liittymien mukana esiasennuksina tuleekin (Windowsissa on sisäänrakennettuna aivan riittävä ja automaattisesti päivittyvä virussuojaus ja palomuuri). Onneksi alkavat olla historiaa.
starz
 
Viestit: 22
Liittynyt: 31.12.2015 23:52

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 18 vierailijaa

cron