Kysy Kirstiltä/Torstilta/Walter de Campilta

Keskustelua kaikesta maan ja taivaan välillä. Voit lukea viestejä rekisteröitymättä mutta osallistuaksesi keskusteluun sinun täytyy rekisteröityä.

Re: Kysy Kirstiltä/Torstilta/Walter de Campilta

ViestiKirjoittaja sunrise » 27.08.2016 15:39

^^^ :D
Aivan. En minäkään maitotuotteita noin vain pois heitä, aina ensin haju- ja sitten maku testi.
Olisi kaapissa vielä yksi hernetölkki, minkä parasta ennen päiväys on tainnut mennä jo vuosi sitten.
Ei ole tullut avattua, kun ei ole ollut tarvetta, mutta kai sekin pitäisi tsekata.
Usein tulee muutenkin ostettua kaupasta tavaraa, minkä parasta ennen päivä tosi lähellä, mutta
olen tähän asti nekin käyttänyt nopsaan.
Avatar
sunrise
 
Viestit: 97
Liittynyt: 31.12.2015 15:58

Re: Kysy Kirstiltä/Torstilta/Walter de Campilta

ViestiKirjoittaja Täti Moonika » 27.08.2016 17:37

älinä kirjoitti:Tuollaiset metallipurkkisäilykkeet säilyy muutenkin noin ikuisuuden. Muistan lukeneeni, että kunhan purkki on ehjä ja normaalin näköinen (ei ole vaikkapa pullistunut tai klohmuinen) niin voi syödä, vaikka päiväykset olis mennyt milloin lie.

Tuo on osa totuudesta. Säilykkeissä ongelmana ei yleensä ole mikrobien aiheuttama pilaantuminen vuosienkaan päästä, mutta kuulemma esim. ananaspurkkien sisäpinnassa on tinaa, joka pitää hedelmien värin kirkkaana. Ylipitkän säilytyksen aikana tinaa liukenee enemmän ja enemmän, kunnes sen määrä sisällössä on suorastaan myrkyllinen, vaikka ananakset näyttävät yhä hyviltä.
Täti Moonika
 
Viestit: 470
Liittynyt: 18.01.2016 16:06

Re: Kysy Kirstiltä/Torstilta/Walter de Campilta

ViestiKirjoittaja sunrise » 11.10.2016 15:29

Osui tämmöinen silmiini, kun netissä surffailin,
eli onko kukaan ikinä käyttänyt Steviaa?
Luonnonmukainen ja täysin kaloriton vastine sokerille?
Toimii jotenkin myös hiivatulehduksia vastaan.
http://www.steviaa.fi/
Huomasin, että täältäkin päin maailmaa sitä löytyisi ainakin yhdestä kaupasta, joten pitänee sinne mennä tutkimaan
tarkemmin.
Avatar
sunrise
 
Viestit: 97
Liittynyt: 31.12.2015 15:58

Re: Kysy Kirstiltä/Torstilta/Walter de Campilta

ViestiKirjoittaja starz » 11.10.2016 22:41

^ Steviaa tungetaan Suomessa nykyään n. joka toiseen "ei sisällä keinotekoisia makeutusaineita" -tuotteeseen. Siis ihan jostain Pirkka-perusmehuista ja jugurteista ja karkeista lähtien. Teollisena tuotteena vähemmän vastenmielinen kuin monet muut makeuttajat, mutta ymmärtääkseni kotikäytössä (esim. leivonta) tosi hankala annostella sopivasti.
starz
 
Viestit: 22
Liittynyt: 31.12.2015 23:52

Re: Kysy Kirstiltä/Torstilta/Walter de Campilta

ViestiKirjoittaja sunrise » 12.10.2016 15:59

Eilen tein tarkastuskäynnin mun normi supermarkettiin ja siellähän sitä majaili diabeetikko/sokeriton tavara osastolla.
Näkyi vain olevan aika tyyristä tavaraa, eli semmoinen neljänkymmenen stevia kerta annos sokeri paperiputkilopaketin
hinta oli yli 6JD eli suomen rahassa jotain 8euroa ja olihan sitä siellä monelta eri valmistajalta ja eri muodoissa.
Tuotahan voisi yrittää kotonakin kasvattaa ja täällä taitaa ilmastokin olla semmoinen, että kasvaisi ympäri vuoden.
Ne siemenet tai taimenet vaan pitäisi löytää jostain.
Luin, että olisi hyvä apu myös tupakoijille, jotka yrittää lopettaa tupakoinnin ja se olisi mun miehelle kokeilun arvoinen.
Avatar
sunrise
 
Viestit: 97
Liittynyt: 31.12.2015 15:58

Re: Kysy Kirstiltä/Torstilta/Walter de Campilta

ViestiKirjoittaja sunrise » 18.10.2016 19:14

Kodin pikkutimpuri tässä hei :D
Uuteen asuntoon, kun muutettiin, niin tietenkin oli edellisten jäljiltä
keittiön altaan putket tukossa.
Ostin ensin kaupan viemärinaukasijaa, joka ei toiminut ja sen jälkeen käytin
etikkaa ja ruokasoodaa putken availuun.
Ne jotenkin sai putken hieman auki, vaikka kun kovemmin vettä laski, niin vesi alkoi
tulla tiskialtaaseen takaisin, mutta jätin homman sitten siihen.
Eilen toinen tiskiallas meni täysin tukkoon ja etikkaruokasooda litkukaan ei sitä enää
aukaissut, joten jouduin tänään sitten aukomaan putkia altaan alta.
Kyseinen ei vetävä putki oli täynnä kivikovaa valkoista töhnää, jonka oli, kuin
sementtiä ettei edes ruuvimeisselillä hakattaessa irronnut.
Kuumensin sitten tulikuumaa vettä ja aloin liruttelemaan sitä kyseiseen tukossa olevaan
putken osaan, jolloin se aina kuohahteli ja pikkuhiljaa suli pois.
Siis mitä ihmettä :shock: En minä nyt niin paljoa ruokasoodaa sinne kaatanut, että olisi
sementiksi siellä muuttunut...siis miten toi voi olla mahdollista?
Avatar
sunrise
 
Viestit: 97
Liittynyt: 31.12.2015 15:58

Re: Kysy Kirstiltä/Torstilta/Walter de Campilta

ViestiKirjoittaja Molly » 20.10.2016 18:46

^ Ehkä se oli vaan jotain vanhaa kalkkeutumaa? Hyvä kuitenkin, että suli pois. Oletettavasti putket siis vetää nyt?

Kysymys tulossa! Haluaisin ostaa kaupasta jotain ainetta naamankuorintaan. Mutta niissä oli joku juttu, jotain superhankalaa minikokoista muovimurua, joka kertyy meriin ja kaloihin ja pilaa kaiken. Mitä se siis on, lukeeko se ainesosalistassa? Tietäisittekö jo valmiiksi jonkun tuotteen, jossa sitä ei varmasti olisi? En ala leipoa itse mitään sokeri-suola-hiekka-jne. tyyppistä mömmöä, vaan ihan oikeasti haluan ostaa valmiin tuotteen, jolla voi kuoria kasvoja. Muut kemikaalit ei nyt haittaa enkä tähtää tälläkertaa luomuimpaan, eli voi olla jotain hajustettua ja allergisoivaa myrkkyä, kun vaan ei olisi sitä muovihippua.
Molly
 
Viestit: 95
Liittynyt: 04.01.2016 22:57

Re: Kysy Kirstiltä/Torstilta/Walter de Campilta

ViestiKirjoittaja sunrise » 20.10.2016 21:47

Joo Molly, nyt viemäri vetää ihan moitteettomasti.
Oli siellä vielä mytättynä kumilenkkujakin, että tiedä sitten mikä idea
se on ollut. Ilmeisemmin edelliset asukkaat olleet jotenkin tyytymättömiä
vuokranantajan hommiin, koska mies meille sanoi, että hän ei sitten korjaa mitään
vaan pitää itse korjata...no ei tässä nyt ollakaan, kuin väliaikaisesti ja kahta
paremmalla syyllä.

Nyt voi mennä hiukka liian kaukaiseksi, mutta tietääkseni noissa Kuolleen Meren tuotteissa ei
muovimurua olisi..en tosin olen täysin varma.
Eri asia miten niitä suomesta löytyy ja minkä hintaisia.
Tuossa löysin yhden sivuston(antoi mulle tosin jonkin malware varoituksen, mutta
klikkasin samaan aikaan toistakin sivustoa, joten tiedä kummasta tuli, koska avasin sivun
uudemman kerran ja mitään ilmoitusta ei enää tullut)
Olisi vaan suomenkieliset sivutkin ja yhteistyöntekijöitä suomessa, mistä noita tuotteita voisi löytää..
http://www.shoplacure.com/
ja suomenkielinen sivu
http://www.lacure.fi/
Avatar
sunrise
 
Viestit: 97
Liittynyt: 31.12.2015 15:58

Re: Kysy Kirstiltä/Torstilta/Walter de Campilta

ViestiKirjoittaja riinuliinu » 22.10.2016 10:18

sunrise kirjoitti:Eilen tein tarkastuskäynnin mun normi supermarkettiin ja siellähän sitä majaili diabeetikko/sokeriton tavara osastolla.
Näkyi vain olevan aika tyyristä tavaraa, eli semmoinen neljänkymmenen stevia kerta annos sokeri paperiputkilopaketin
hinta oli yli 6JD eli suomen rahassa jotain 8euroa ja olihan sitä siellä monelta eri valmistajalta ja eri muodoissa.
Tuotahan voisi yrittää kotonakin kasvattaa ja täällä taitaa ilmastokin olla semmoinen, että kasvaisi ympäri vuoden.
Ne siemenet tai taimenet vaan pitäisi löytää jostain.
Luin, että olisi hyvä apu myös tupakoijille, jotka yrittää lopettaa tupakoinnin ja se olisi mun miehelle kokeilun arvoinen.


Kannattaa katsella että mitä niihin on sitten lisukkeeksi laitettu, esim. täällä on myynnissä steviajauhetta jossa on annosohje että vastaa samaa määrää sokeria joten sitä on jatkettu ties millä. Olen itse ostanut pelkkää steviaa sisältävää jauhetta, sitä tarvii lusikankärjellisen kahvikuppiin. En muista enää paljonko tuo maksoi mutta riittoisaa ainakin on. En kyllä itse käytä kahvissakaan, ja jos leivon niin käytän kyllä ihan tavallista sokeria, kun en jaksa soveltaa stevian kanssa.
************
riinuliinu
riinuliinu
Ylläpitäjä
 
Viestit: 75
Liittynyt: 26.12.2015 16:24

Re: Kysy Kirstiltä/Torstilta/Walter de Campilta

ViestiKirjoittaja Täti Moonika » 22.10.2016 11:58

riinuliinu kirjoitti:jos leivon niin käytän kyllä ihan tavallista sokeria, kun en jaksa soveltaa stevian kanssa.

Niin, leivonnassahan sokeri vaikuttaa maun lisäksi hyvin oleellisesti leivonnaisten rakenteeseen.
Täti Moonika
 
Viestit: 470
Liittynyt: 18.01.2016 16:06

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 19 vierailijaa

cron